Runescape - Největší CZ/SK Runescape fan web - RSko.cz

RSko.cz

Návody, Questy, Příručky,...

Projekty: Platick návody RS07 | Evil tree | Skill boost | Treasure trail | Shooting Star Štýl 1 Štýl 2 Štýl 3 Štýl 4 Štýl 5 Štýl 6 Štýl 7

Loading tip...


Autorčlánku: Tom rrrr

Questy

(Shield of Arrav), Temple of Ikov, Hazeel Cult, Fight Arena, Desert Treasure, (Devious Minds), Enakhra's Lament, Defender of Varrock, While Guthix Sleeps, The Tale of the Muspah, Missing My Mummy, The Curse of Arrav, The Temple at Senntisten, Ritual of the Mahjarrat



Úvod

Mahjarrati jsou tajemná, bojechtivá rasa s mocnými magickými schopnostmi. Jsou přes dva metry vysocí a pochází ze sféry Freneskae (tmavá, plná kouře, lávy a popela), odkud je do Gielinoru přivedl pouštní bůh Itchlarin (od kterého časem přešli k Zarosovi). Žijí stovky i tisíce let – aby nezeslábli, musí podstupovat Rituál, při kterém je jeden z nich obětován, aby ostatní mohli žít. Jejich život tvoří z části příprava na něj, aby se vyvoleným „šťastlivcem“ nestali právě oni.

Teoreticky by se žádný Rituál konat nemusel, protože noví mahjarrati se rodí přirozenou cestou, ovšem pak by byli slabou rasou s krátkým životem. S mahjarraty v Gielinoru to vypadá bledě, protože jediný zástupce ženského pohlaví, Enakhra, je zamilovaná do Zamoraka (jenž o ni nejeví zájem), takže odmítla Zemouregalův velkorysý návrh zplodit s ním nové potomstvo.
V současnosti jsou tu dvě frakce, přívrženci Zarose a Zamoraka, kteří se navzájem nemají zrovna moc v lásce.

Schopnosti

Jak již bylo řečeno, každý mahjarrat je velmi mocným uživatelem magie. Je to pro ně stejně přirozená schopnost, jako třeba dýchání, proto nemusí používat runy. Mají také ohromnou fyzickou sílu, dokážou holýma rukama rozdrtit kost.

Přestože se každý specializuje na jinou oblast (viz níže), jsou všichni více než schopni měnit podobu, teleportovat se, vytvářet rozsáhlé iluze i mučit své oběti dlouhým znehybněním a bolestivým rozkladem jejich mysli. Pravděpodobně byli také jedni z prvních uživatelů prastaré magie (ancient magic) a nositelů dragon výbavy. Každý z nich navíc vždy se stoprocentní jistotou ví, kdo z jejich rasy v dané sféře ještě žije a kdo už ne.

Zajímavé je, že všichni mahjarrati nosí stejné, matně černé palčáky. Zda je to jejich poznávací znamení, nebo zdroj ohromujícího množství ničivé energie, se zatím nepodařilo úplně objasnit.

Rituál


Rituál obnovy, Rituál severu, nebo prostě Rituál, je věc, kolem níž se točí život mahjarratů. Jelikož žijí mnoho let, začínají postupem času ztrácet sílu. Jediná možnost, jak získat další, je přesně každých pět set let odcestovat na sever a svést bitvu s ostatními členy své rasy a obětováním toho nejslabšího z nich se obnovit. Mahjarrat může Rituál i vynechat, to má ovšem většinou za následek úbytek síly, což nejspíš zapříčiní porážku při tom příštím.
Každý mahjarrat nezíská stejné množství síly – nejvíc dostane zpravidla ten, který stojí nejblíže obětovanému a vedl si nejlépe při souboji.




Azzanadra před a po rituálu (s blaženým úsměvem)


Mahjarrati

Jmenný seznam všech známých Mahjarratů, kteří přišli do Gielinoru. U každého je navíc uveden citát ze Zemouregalových poznámek.

Akthanakos



Přívrženec Zarose

"Svérázný jedinec, který nebyl spatřen od God Wars, ale stále cítím jeho přítomnost.
Říká se o něm, že je věrný Zarosovi.


Akthanakos se znovu objevil! Vypadá to, že ho zaměstnal dlouhý střet s Enakhrou trvající tisíce let. Podle všeho stále ještě žije dávno přešlými ideály Zarose. Nechápu to. Vím, že nás osvobodil od pouštního boha, ale nikdy skutečně neuměl jít cestou chaosu. Pokud by se povedlo Akthanakose chytit, mohl by být vskutku dobrou volbou pro obětování.“

Věčný rival Enakhry, ještě z doby před příchodem Mahjarratů do Gielinoru. Stejně jako ona se usídlil na poušti. Enakhra ho vylákala do svého chrámu postavenému pro Zamoraka pod záminkou, že chce být opět věrná Zarosovi, a zotročila si ho tam jako Bone Guarda. Byl však zachráněn a mohl se zúčastnit 18. Rituálu.

Azzanadra



Přívrženec Zarose

Mocný sok a Zarosův šampion. Byl zadržen a slábnul brzo po vypuknutí God Wars. Zatím jsme se stejně ale neodvážili jej osvobodit pro Rituál. Měli bychom tak učinit brzy, dokud jsou počty Zamorakovy frakce dostatečné na to, abychom ho zvládli."

Prastarý mahjarrat, po zradě Zamoraka se stal vždy věrným vrchním generálem Zarose. I po pádu svého pána nepřestával při God Wars bránit jeho území, tak se jednotky Saradomina a Zamoraka spojily a uzavřely ho v Jaldraochtově pyramidě pomocí čtyř diamantů (krve, ledu, kouře a stínu) na tři tisíce let, než byl osvobozen. Svého zachránce naučil umění prastaré magie.
Přestože byl po letech věznění dezorientovaný a neměl pojem o čase, rychle se vzpamatoval. V přestrojení za Dr. Nabanika začal pracovat v ruinách města Senntisten (Digsite) a opět s pomocí svého zachránce vystavěl svému pánovi chrám s komunikačním portálem, skrz který může Zaros svým věrným opět udílet rozkazy.
Při 18. Rituálu se Azzanadra pokusil nově načerpanou silou zabít Luciena. Povedlo se mu však jen ho zranit, o zbytek se už ale stejně postarali dragonkini (příslušníci mocné a prastaré rasy se zálibou v destrukci, vzhledově prvky draků i lidí).

Bilrach

Přívrženec Zamoraka

„Bilrach je jedním z těch průměrně silných našeho druhu. Vypadá to, že je ochotný dělat to, co požaduji, takže je prozatím užitečný.“

Fanatický, snadno ovlivnitelný mahjarrat naprosto oddaný svému pánovi. Ostatní mahjarrati se na něj dívají skrz prsty a on se bojí, že může být vybrán při příštím Rituálu. Proto se rozhodl sestoupit až k Propasti, mezisférickému portálu, kterým chce přivést Zamoraka zpět na tento svět a stát se jeho vrchním generálem.
Byl to také on, kdo je zodpovědný za zkázu a kletbu nad Daemonheimem, i za vyvolání jednoho z legendárních Zamorakových generálů, K’rila Tsutharotha, z jeho hlubin. Do jeho účasti při 18. Rituálu mu asi něco vlezlo.
Wahisietel na otázku ohledně něj reaguje tak, že při smrti mahjarrata se uvolní zvláštní síla. Konkrétně o Daemonheimu říká toto: „Příklad mahjarrata ve špatný čas na špatném místě. Takové plýtvání mocí…“

Enakhra



Přívrženec Zamoraka

„Další z těch, které jsem od God Wars neviděl, ale jejichž přítomnost je stále cítit. Nejspíš to vypadá, že je jediná zástupkyně ženského pohlaví v této sféře. Pokud by se nám povedlo ji najít, mohla by být klíčem k našemu dalšímu přežití zde.

No, Enakhra se konečně objevila. Oznámila nám, že po celou tu dobu se jen hašteřila s Akthanakosem… Pohrdla mojí nabídkou zplodit nové členy naší rasy. Přišla s nějakým nesmyslem o jejích pocitech patřících pouze Zamorakovi. Co s tím mají co dělat pocity? Tohle je přece o přežití druhu. Pche, ženské!“


Jediný žijící mahjarrat ženského pohlaví. Miluje Zamoraka. Kdysi dávno mu v poušti vystavěla na důkaz lásky velkolepý chrám, Zamorak ji však jen suše odmítl s tím, že by mu radši měla sehnat pořádnou zbraň. I po tisících let je mu však stále věrná.
Enakhra je také zarytou rivalkou Akthanakose, se kterým zápasí už od dávných dob. Při 18. Rituálu chtěla mermomocí obětovat jeho, nikdo ji ovšem neposlouchal a navíc se už stejně nabídl Jhallan.

Hazeel



Přívrženec Zamoraka

„Jeden ze stoupenců Zamoraka. Cenný válečník. Vlastně bych považoval Hazeela za spojence.

Hazeel podle všeho narůstá na síle; získal mnoho přisluhovačů a rozsáhlá území.

Neštěstí pro Hazeela: Saradominské špíně se podařilo ho porazit a vyrvat ze světa živých. Otázka zní, povede se jeho přívržencům oživit ho před následujícím Rituálem?

Ha – jeho stoupenci nechali vše tak trochu na poslední chvíli, ale zvládli to – Hazeel je zpět ve hře!“


Mocný válečník vysoce ceněný samotným Zamorakem (i když vtipné kaše moc nepojedl). V minulosti vládl oblasti, kde nyní leží Ardougne, než ho porazil předek Cerila Carnilleana (ten v současnosti žije v Hazeelově sídle vedle Zoo).
Smrt Luciena při Rituálu ho dojala tak, že se zmohl říci jen: „Hmph,“ než se spolu se svými druhy vypařil.

Jhallan

† 18. Rituál (rok 169 Pátého věku)



Přívrženec Zarose

„Jeden z nejslabších z naší rasy. Dokonce se ani neodvážil podstoupit poslední Rituál, takže teď bude ještě slabší… Stydím se ho vůbec nazývat mahjarratem.“

Slabý, mírumilovný, dlouho ztracený mahjarrrat nakonec nalezený v ledových jeskyních severovýchodně od Rellekky. Při hibernaci měl noční můru a nechtěně se proměnil v muspaha, bytost z mahjarratských legend, která údajně vznikla, když bohové skombinovali všechny mocné bytosti do jedné.
To ovšem přitáhlo pozornost rellecckého chlapce Erjolfa plnícího zkoušku dospělosti a Jhallan byl nucen přemístit se. Z posledních sil vytvořil pro chlapce trofej, muspahův ocas, aby ho už nevyrušil, a nechal se opět zmrazit ve skryté jeskyni pod centrem Rituálu, aby při něm získal sílu, i když se nezúčastní boje – což se mu bohužel stalo osudným, když ho vyčenichal Lucien a vytáhl ho na povrch. Značně dezorientovaný, čerstvě po probuzení neměl šanci se ani bránit.

Khazard



Přívrženec Zamoraka

„Khazard je nemladší z naší rasy zde v RuneScape. Narodil se ke konci God Wars, těsně před smrtí své matky Palkeery. Pod Hazeelovým dohledem se stává silou, na kterou se lze spolehnout.

Tento mladý mahjarrat se ukazuje jako dostatečně schopný pohrávat si se slabou myslí lidí. Následkem toho si zajistil značné teritorium a přívržence.“


Nejmladší mahjarrat, Hazeelův chráněnec. Kontroluje značné území na jihovýchod od Ardougne, včetně města Port Khazard pojmenovaném po něm. Ve své aréně byl poražen dobrodruhem (s cílem zachránit Justina a Jeremyho Servila), to mu ovšem nezabránilo zúčastnit se 18. Rituálu. Při něm byl také málem poražen, ale na poslední chvíli se přenesl pryč někam do tmavého koutu oblasti a vrátil se, až když bylo vše rozhodnuto.

S láskou se také stará o svého mazlíčka, psa Bouncera.

Kharshai

Neutrální

„Mahjarrat průměrných schopností. Většinou se držel stranou potíží, šel s většinou, ale s žádnými skutečnými spojenci - z určitého úhlu pohledu může být v nebezpečí.

Zvláštní, Kharshai zmizel. Nemyslel jsem si, že by byl jedním z těch slabochů, kteří zvolili neúčastnit se Rituálu. Možná jsem ho přecenil.“


Neutrální mahjarrat, který se záhadně vypařil před 17. Rituálem. Azzanadra tvrdí, že mu jeho neutralita mohla způsobit potíže a teď je někde zavřený, stejně jako byl on sám. To se ovšem s jistotou neví…

Lamistard

† 16. Rituál (rok 1169 Čtvrtého věku)

Přívrženec Zamoraka

Docela slabý mahjarrat. Nemám ho moc rád, přestože je jako většina z nás aspoň stoupenec Zamoraka. Může být tím, koho příště určíme poraženým.

No, protentokrát se zapomněl ukázat. Tipuji, že věděl, že je v maléru.

Haha, to by jeden neřekl – ta slizká fretka se prokopala do mé základny. Je teď mým vězněm. Aspoň pro jednou snadné rozhodnutí udělat jej příští obětí a mí druzi evidentně vřele souhlasí.


Lamistard odstraněn při 16. Rituálu.“


Mahjarrat smolař. Nikdy nepatřil mezi oblíbence Zamoraka nebo jiných mahjarratů. Už před 15. Rituálem tušil, že by nejspíš prohrál, tak jej přeskočil (za což by mu Mizzarch jistě rád osobně poděkoval) a při 16. Rituálu se pokusil získat výhodu tím, že si vykope síť tunelů pod jeho centrem. Bohužel pro něj se mu ale při tom povedlo prokopat se do Zemouregalovy základny, který jej zajal, oslabil a Lamistard tak skončil jako „dobrovolník“ 16. Rituálu.

Jeho tisíc let staré mraveniště je překvapivě (s trochou snahy) stále ještě průchozí.

Lucien

† 18. Rituál (rok 169 Pátého věku), rukou dragonkina



Přívrženec Zamoraka

„Lucien je mocný mág a můj synovec. Věřím mu minimálně tolik, jako ostatním – což pořád není zrovna moc.

Lucien nějak začíná nabírat na síle.

Lucien se stává nepředstavitelně mocným. Rád bych věděl jak. Řekl bych, že na něj asi zkusím být chvíli milý.“


Mág, který si v přestrojení za kulhavého staříka najal dobrodruha, aby mu opatřil Armadylovu hůl, artefakt, s jehož pomocí se Zamorak stal bohem. Hůl rapidně posílila jeho schopnosti a Lucien byl posléze schopen vyvolávat nemrtvé a všemocné démony, odrážet výpady zbraní i ta nejsilnější kouzla, což prokázal zabitím Turaela, Sloana, Ghommala, Duradela, Cyriuse a Hazelmereho.

Svému strýci Zemouregalovi nabídl spojenectví, Zemouregal však odmítl.

Přidala se k němu celá řada dalších bojovníků a silných mágů, včetně Suroka Magise a učence Movaria (který se však spíše než o Luciena stará o vědecké objevy). Movario měl za úkol najít Lucienovi Stone of Jas, což se mu s menší nevyžádanou pomocí povedlo.

Lucienovým plánem bylo s pomocí Armadylovy hole a Kamene nahradit Zamoraka. Při 18. Rituálu měl jednoznačně navrch, vyvolal plejádu mocných ledových titánů, ledových démonů a glacorů, přičemž metal kouzla na všechny strany.

Byl to také on, kdo vybral Jhallana jako oběť, přestože Azzanadra i Wahisietel měli v plánu obětovat jeho.

Po Obnově Lucien nijak netoužil dále plývat cennou mahjarratskou krví, ale Azzanadra ho vážně zranil mocným kouzlem. Lucien pak přivolal a použil Stone of Jas, což byla poslední kapka pro dragonkiny, kteří Luciena zabili (při tom se Hůl roztříštila na kusy). Po jeho smrti se mahjarrati rychle vypařili a přeživší lidé se ujistili, že Stone of Jas bude také spolehlivě ukryt.

Mizzarch

† 15. Rituál (rok 669 Čtvrtého věku)

Neutrální

Mizzarch je dost slabý a bez žádných konkrétních spojenců. Zdá se snadným cílem pro příští Rituál.

Mizzarch odstraněn při 15. Rituálu.“


Málo známý mahjarrat, na poměry své rasy dost slabý. Azzanadra ani nebyl překvapen, že už nežije.

Ralvash

† 17. Rituál (rok 1669 Čtvrtého věku)

Přívrženec Zamoraka

Jedinec s průměrnou silou. Ošklivý chlápek, myslím, že jeho oční důlky jsou příliš blízko u sebe.

Ralvash odstraněn při 17. Rituálu.“


Ne až tak neschopný mahjarrat, ovšem poražený při minulém Rituálu. Zda to má souvislost s tím, že díky jeho handicapu neměl dostatečně dobré periferní vidění a tím pádem i reflexy, není zcela zřejmé.

Z jeho sil přežívali mahjarrati pět set let až do dnešních dob.

Sliske



Pozn.: Sliske není schizofrenik. Jen je na obrázku i s Barrow brothers.

Přívrženec Zarose

„Jeden ze silnějších našeho druhu. Sliske umí dosti obratně měnit podoby a má moc nad stíny. Moc rád bych tohoto chlápka chytil, jenže je kluzký jako had.“

Sliske Klikatý jazyk, Sliske Pán stínů. Inteligentní, mocný mahjarrat sběratel, kterého prý nepotkáte, dokud si on nebude přát potkat vás. Podle Azzanadry jen velmi málo mahjarratů může vstoupit do sféry stínů a i z těch, kteří mohou, je Sliske mistrem. Také by teoreticky prý mohl být spojencem, jenže je velmi nestálý a dělá si, co chce. Sliske si v každé dohodě i smlouvě najde skulinku, takže vždy ze všeho získá, co potřebuje a tomu druhému zůstanou leda tak oči pro pláč.

„Když už nic jiného, vždy můžete věřit, že nemůžete věřit Sliske,“ zmiňuje se o něm jeho bratr Wahisietel.
Například, když už mu spojenectví s lidmi po Rituálu přestalo být užitečné, tak neutekl, jako většina mahjarratů, místo toho se pokusil získat sedmého barrow bratra proměnou lidského hrdiny. Dráze kouzla však do cesty skočil Akrisae Kolluym a stal se sedmým bratrem místo něj.

Přestože se o něm říká, že je věrný Zarosovi, tak souhlasil s tím, aby byl při Rituálu obětován Jhallan, jako nejslabší z nich, ačkoliv je také přívrženec Zarose.

Sliske je mimochodem zodpovědný za opětovné vyvolání Zarosovy generálky, Nex, když při God Wars přesvědčil skupinu Saradominových následovníků, že jim ukáže způsob, jak probudit Guthixe, jenž by války ukončil. Oni to vyzkoušeli a nějak to nedopadlo dle jejich představ.

Wahisietel



Přívrženec Zarose

„Mahjarrat průměrných schopností. Žije si hlavně sám pro sebe. Říká se, že může mít Zarosovy sympatie a jeho tajemství. Bylo by vskutku zábavné tento drb dále rozšířit. Čím víc mají ti druzí záminek vzájemně si nevěřit, tím líp.“

Mahjarrat věrný Zarosovi, dlouho žijící v Nardahu jako Ali the Wise a komunikující s Dr. Nabanikem (= Azzanadra). Jeho pravou podobu odhalil až Generál Khazard při 18. Rituálu, ve kterém se Wahisietel držel na straně Chrámových rytířů, Crux Eqal a Strážců Armadyla.

Dále, zatímco jeho spolubojovníky zaměstnával boj s démony, on zápasil přímo s Lucienem, což je jistě znak odvahy, vzhledem k nepoměru jejich sil. Ke konci rituálu, přestože mu nevyšel jeho záměr obětovat Luciena, ještě se svým bratrem (a Lucienem samozřejmě) jako jediný hned neutekl.

Zemouregal



Přívrženec Zamoraka

„To jsem já. Jsem úžasný.“

Zručný nekromant, jeden ze Zamorakových oblíbenců. Když byl Zamorak ostatními bohy vyhnán, Zemouregal na chvíli zmizel z povrchu země, ale po návratu pána se znovu aktivně zapojil v God Wars.

Ve Čtvrtém věku navštívil hrdinu Arrava z Avarrocky (= dnešní Varrock) během snu a předpověděl mu, že bude jeho rukou poražen a skončí jako jeho věčný sluha, který zničí vlastní mečem své milované město. Arrav však při první invazi nemrtvých hodil svůj magický štít jednomu z vnuků zakladatelů města (prapředek Dimintheise), který jej použil na odražení invaze a zničení hordy nemrtvých.
Ještě před odchodem Zemouregal vytvořil meč z kouře a stínu a probodl Arrava a dorazil jej pomocí prastaré magie. Poté zvedl jeho tělo a zmizel.

O několik set let později Arrava oživil, učinil jej svým generálem, který vedl v pořadí druhé tažení nemrtvých do Varrocku. Opět však bylo zastaveno stejným artefaktem jako předtím, avšak Arrav stále zůstával Zemouregalovým sluhou. Dočkal se až při 18. Rituálu, když Wahisietel vymyslel, jak ho osvobodit s pomocí jeho srdce, které Wahisietlův pomocník ukradl Zemouregalovi, a tak nakonec darovali hrdinovi svobodu a věčný klid (domyslete si západ slunce a titulky).

Po Arravovi je Zemouregalovým nejvyšším generálem gargoyle Sharathteerk (na kus kamene poměrně inteligentní), který plní funkci velitele jeho jednotek.

Během Rituálu má Zemouregal nejprve ambice obětovat Azzanadru, nicméně hned souhlasil, když tentokrát přišla řada na Jhallana. Po vypuknutí „konverzace“, zda nemá být obětován raději Lucien, přivolal Zemouregal hordu nemrtvých se Sharathteerkem a zaútočil na Azzanadru. Když to začalo vypadat bledě, přivolal i Arrava, který byl ovšem brzy poté osvobozen a obrátil se proti němu.
Zemouregal zakřičel na Luciena, aby mu pomohl, když však Lucien odmítl, přesvědčil všechny ostatní mahjarraty, aby na něj společně zaútočili.

Po Rituálu se společně se Sharathteerkem navrátil do své základny, aby se mohl uklidnit a připravit na nadcházející události.