Jedna z legend Cz/Sk komunity si udělala pro nás čas a poskytla nám rozhovor. O koho se jedná? To snad ani netřeba představovat. Jakožto jeden z prvních Cz/Sk hráčů, kteří sami dokázali v tehdejší době sepsat a nafotit všechny návody tak, aby byly srozumitelné každému. Jeho návody jsou dodnes používané a jsou velmi oblíbené, jeho standard kvality se dostalo do podvědomí mnohým hráčům.
V našem rozhovoru se dozvíte něco o této legendě, jako každý jiný, i on má své starosti, ale také radosti, pojďme na to…
Plastick2
1) Ahoj, určitě spoustu našich fanoušků a také hráčů zajímá jak se ti daří? Jak se máš?
Nerad bych to zakřikl, ale po zdravotní stránce je to celkem dobré a vzhledem k věku to už bude jenom horší ? Operaci beru jako zdařilou a na kolo jsem se vrátil již po 3 měsících , ale riziko že si se zády opět hnu více než je zdrávo je stále vysoké. V herním světě už moc času netrávím. Sem tam pohraju Travian nebo KingsAge .
2) Proč myslíš, že jsou tvoje návody tak oblíbené mezi hráči?
No na to by spíš měli odpovědět ti co je používají. V době kdy jsem začínal bylo umění najít alespoň nějaký návod. Když už se tak stalo, šlo o velmi jednoduché nesrozumitelné překlady. Největší problém u mě byl v začátcích s angličtinou, takže při složitých dialozích jsem byl většinou v koncích, nebo jsem se prokousával stylem pokus/omyl. Questy jsem nenáviděl a bral jsem je jako nutné zlo. Dělal jsem jen ty které byli důležité pro zpřístupnění některé důležité věci (zbraně, brnění, teleporty…) Později mě běžné skillování přestalo bavit a tak jsem pomalu přicházel na chuť úkolům. V pozdější době jsem s postupným zdokonalením AJ i začínal rozumět jejich obsahu a tak jsem se dal do sepisování návodů. Zprvu jsem dělal jen ty na které neexistoval český překlad, ale později jsem zpracoval i ty ostatní. Největší oblibě se webu dostalo právě když se mi povedlo zpracovat všechny questy.
3) Už delší dobu nejsi v rs aktivní, co plánuješ dál? Myslíš si že se k rs ještě někdy vrátíš?
Život mě naučil nic neplánovat. Jednou už jsem oficiálně skončil, ale povedlo se mi to jen z poloviny. Plastick2 je již definitivně pohřben ve Wildu a už ho (asi) nikdy nevzkřísím. Další dvě postavy jsem stvořil výhradně ke psaní návodů a získání Quest-cape, ale jak jsem nedávno koukal na požadavky jednoho questu, mám takový pocit že zůstanou také mimo herní dění. Každým dnem je návrat méně reálný.
4) Spousta hráčů si pamatuje tvoji drop party při příležitosti 99 smithing a oslavy tvých narozenin :) Plánuješ někdy něco podobného zopakovat?
Plastikova narozeninová drop party s 99 smith.
99-ku v plánu nemám, narozeniny se v mém věku už přestávájí připomínat, takže ne :-D.
5) Myslím si, že naši dámskou část herní komunity zajímá to jak vypadáš, kolik ti je, nějaké tvoje zvláštnosti? Můžeš nám něco prozradit?
Je mi 36, jsem 15 let ženatý a se „závázky“. Takže pro dámskou část asi značně nezajímavý :-D. Ostatní bych nechal na fantazii čtenářů.
6) Spousta lidí se za tebe snaží vydávat. Bereš to jako poctu nebo jako obtíž a proč?
Ze začátku to bylo spíš na obtíž. Ve hře to tak ani nevadilo, ale na různých fórech a diskuzích to ze začátku hodně lidí mátlo. Teď už je mi to jedno a kdo mě zná, tak by se o jiných postavách dočetl na mých stránkách.
7) Jak vnímáš RuneScape dnes? kdyby si měl srovnat dnešní RS z dobou tvé největší aktivity co hodnotíš jako pozitivní změnu a co jako negativní?
Nevím co se změnilo za poslední rok, ale během mého hraní se hra neustále měnila. Každý měl na průběžné updaty různý názor. Za největší pozitivní změnu považuji zařazaní volby „MAKE X“ což ušetřilo tisíce zbytečných kliků. Naopak nejvíce mi vadilo když se měnil průběh některého questu . V ten moment se na mě valili otázky a připomínky k návodům. Občas přišla i peprnější nadávka. Vrcholem bylo když po mě jeden hráč který při neúspěšném pokusu splnit jeden z questů po mě požadoval náhradu za ztracené věci. To jsem se válel smíchy. Nutno dodat že to nebylo chybou návodu, ale na vině byl element mezi klávesnicí a židlí.
8) Máš 3 oficiální postavy? Jakou z nich máš nejraději?
Postavy mám skutečně 3, ale žádnou jsem nepreferoval více. U první jsem strávil spoustu času obchodováním a díky tomu jsem poznal hodně kamarádů, ale i těch co se za ně jen vydávali. Druhá postava vznikla právě kvůli častým změnám v úkolech a s její pomocí jsem ověřoval své návody v praxi. Poslední postavu jsem zakládal zpočátku jen z nudy, protože P2 byl již mimo hru, Replast měl všechny úkoly hotové a tak nějak nebylo co dělat. Nakonec se mi povedlo získat i s ní quest cape. V době kdy se mi to povedlo jsem měl combat 85. To byl minimální požadavek a v některých questech to šlo hodně ztuha.
9) Co by si vzkázal čtenářům rozhovoru?
Ať už máte máte ve virtuálním světě jakýkoliv počet postav, v tom skutečném to neznamená vůbec nic. Hraní Vám dokáže život stejně tak zpříjemnit jako ho zničit. Všem přeji pevné zdraví a možná se někdy uvidíme.
Pro RSko.cz rozmlouval Grogy45.