Runescape - Největší CZ/SK Runescape fan web - RSko.cz

RSko.cz

Návody, Questy, Příručky,...

Projekty: Platick návody RS07 | Evil tree | Skill boost | Treasure trail | Shooting Star Štýl 1 Štýl 2 Štýl 3 Štýl 4 Štýl 5 Štýl 6 Štýl 7

Loading tip...

Autor článku: Sco Angel

Počáteční místnost

Počáteční místnost obsahuje klíčové zařízení. Je tu vesměs vše, co je zapotřebí, kromě sporáku a farming spotu, ale to najdeme během expanze po dungeonu.

  • Pec a kovadlina – pokud vykopete/koupíte ore, lze tu vytvářet bary a následně zbraně nebo výbavu. Naštěstí není zapotřebí dodávat coal.
  • Zdroj vody – slouží pro naplňování vialek na potion.
  • Stoly s výbavou – náhodně obsahují počáteční výbavu, peníze a jídlo. Co nepotřebujete prodejte a nakupte potřebné vybavení. Pokud jste si nastavili nízkou complexity, tak najdete tam lepší výbavu, ale na konci při hodnocení budete dostávat penále za získané XP.
  • RC altar – z rune essencí lze vyrábět všechny dostupné runy, popřípadě očarovat magické hole.
  • Kolovrátek – během prozkoumávání dungeonu narazíte na podivné rostliny, ty slouží k výrobě látky a následně oblečení pro mágy.
  • Summoning obelisk – slouží k výrobě summoning potvor a doplnění summoning points.
  • Východ – kdykoliv můžete opustit dungeon.
  • Obchodník – prodává jídlo (raw), ore a základní výbavu. Jeho ceny jsou docela vysoké, takže slouží jen pro nákup nástrojů, suroviny jen ve výjimečných případech.
  • Nově v místnosti lze najít portál, to vás teleportuje k tomu, kdo má u sebe groupgatestone. Portal lze ale přestavět na jiné užitečné stavby, jako je altar, kamna atd.

Výbava, tier a bindování

Všechna vybavení, jídlo, zbraně, brnění atd. mají určité ohodnocení. Když na ně dáte EXAMINE, uvidíte TIER (nějaké číslo), třeba Promethium dagger tier 10. Vyšší číslo znamená také lepší vybavení, proto se snažte mít výbavu s vysokým TIER. U brnění a zbraní lze získat vzácně tier 11 výbavu. Tu lze získat pouze jako drop z bossů a nedají se vyrábět, vzhledem k omezenému počtu předmětů, které lze mít do další hry se jimi ani neptrapte. Gorgonite longsword nebo promethium longsword řeší vše.

Během vašeho řádění můžete narazit na kvalitní zbraň a pokud si myslíte, že ji využijete dlouhodobě, tak je hra umožňuje „bindnout“ (pravým myšítkem na předmět a zvolit BIND), předmět se přenese do další hry a zůstane vám trvale, dokud jej neprodáte/zničíte. Na level 1 lze bindnout jen 1 předmět a 125 run nebo šípů. Další předměty lze bindovat na 50. lvl dungeoneering, na 100. lvl (3 předměty) a 120. lvl (4 předměty).

Těžba surovin

Většinu vybavení, pokud máte na to skilly, lze přímo v dungeonu vyrobit. Potřebné suroviny lze vytěžit a následně zpracovat.

 

Obrázek Název Využití
Dřevo Slouží k rozdělání ohně na vaření, výrobu pasti a potřeb pro rangera. Opět jsou rozdělené podle TIER, na obrázku je dřevo TIER 9.
Kůže Při brouzdání po dungeonu narazíte na tyto neagresivní tvory, nemusíte je zabíjet, nezapočítávají se do finálního výpočtu. Pokud chcete získat kůži, musíte vyrobit ze dřeva past a nalíčit ji. Kvalitní past (vyšší tier) vám urychlí lov. Pokud zabijete dinosaura mečem, tak získáte jen 1 kůži, s využitím pasti lze získat 3 a více kůže. S niti a jehlou lze vyrobit armor pro rangery.
Ruda Jsou rozházené po dungeonu, stačí mít krumpáč a mining lvl. Po získání rudy zajděte k peci a vyrobte bary, ze kterých můžete vyrobit armory, nástroje, nebo hroty šípů.
Len Další surovinou jsou rostliny, ze které se vyrábí látka (kolovrátek) a následně jdou ušít do róby pro mága.
Fishing spot Na tyto spoty použijte prut a peří. Pokud z monster nepadá dostatek jídla, tak je toto jediný zdroj pro finální souboj s bossem.
Farming spot Semínka herbů a jiných plodin lze sázet zde. Rostlina roste velmi rychlé. Semínka lze získat z monster nebo nákupem od obchodníka.

Orientace v dungeonu

Orientace v dungeonu je velmi jednoduchá, prakticky co místnost, to 1 čtverec. Otazníky jsou neprozkoumané místnosti, symbol schodů je vaše počáteční místnost s obchodníkem, symbol masky je boss room.

Překonávání dveří, hádanek, monster a bossů

Abyste dokončili dané patro, musíte projít místnost po místnosti a dostat se k boss room, kde porazíte bosse. Cesta k němu však není jednoduchá a obsahuje mnoho překážek a hádanek. V tomto článku se postup dozvíte velmi stručně, pokud chcete více o řešení konkrétních hádanek, podívejte se na článek o Řešení hádanek v dungeoneering.

První ne moc složitou překážkou jsou dveře s klíčem. Klíč lze najít povalovat se na zemi, stačí prozkoumávat dungeon.

Kromě toho lze narazit i na dveře, které vyžadují určité skilly. Například rozbitou kliku je potřeba opravit s kladivem a smith skill, odhánět ducha pomocí prayer, vykopat překážku krumpáčem nebo musíte vyvraždít celou místnost od monster.

Na konci na vás čeká docela tuhé monstrům, na každou z nich je jiná taktika. Konkrétní taktiku pak najdete v článku: Boss guide.

Po zabití bosse, dostanete odměnu v podobě nějakého armoru nebo zbraně a pak vylezte po žebříku, kde se dozvíte, jak jste dopadli a kolik XP jste získali.

Hodnocení na závěr

1. XP, které jste získali za překonáná patra, formula je neznámá, snad Jagex jednou prozradí, podle čeho se to odvíjí.

2. Prestige je takový mezičlánek při hodnocení, lze navýšit dvěma způsoby: kolik dungeonů jste prošli a jaký byl váš předchozí postup. Více si o tom povíme později.

3. průměr prestiže a XP za patro.

4. velikost dungeonu, větší = více XP. Pokud hrajete sami, tak máte přístup pouze k velikosti Small, Medium je pro 2 a více hráče atd.

5. bonus room jsou místnosti, které nejsou důležité pro dokončení patra, avšak jejich otevřením získáte nemalé bonusy. Jsou to většinou dveře, které vyžadují skill nad rámec vašich schopností a je zapotřebí připravit potion zvyšující skilly.

6. Difficulty – pokud hrajete sami, tak dungeon se podle toho přizpůsobí a na konci potkáte slabého bosse, kterého zvládnete sami. Pokud je vás více, tak na konci na vás čeká docela silné monstrum, odměnou je pak lepší ohodnocení a pár % navíc.

7. Level mod – kolik monster jste nechali žít. Pro získání maximalního ohodnocení je nutné vybít každou místnost od monster.

8. Complexity – zpřístupňuje požadavky na skill. Vyšší complexity = více činností se otevírá, například crafting, herblore nebo summoning. Pokud máte nastaveno na maximální úroveň (6), nedostanete záporné body.

9. Guide mode – ukáže vám cestu k boss room a rychlé dokončení levelu. Pokud jste nastavili tento mod na prstenu, pak dostanete záporné body.

10. Deaths – za každou smrt v dungeonu sice o nic nepřijdete, ale při hodnocení jsou to další záporné body.

11. Total modifier – resumé kolik % dostanete.

12. Celkový počet zkušeností.

13. Tokeny, které jste získali (total XP/10).

14. nepodstatné informace o tom, co jste v průběhu dělali a jaké činnosti jste preferovali.

Prestige

Prestige silně ovlivňuje finální výsledek.
Prestige = bonus k výsledným XP za dokončené patro, zvyšující se počtem splněných pater po resetu.

Dokončíte maximální patro, na které máte level, a další patro vyžaduje ještě hodně XP. Pokud si znovu dáte daný floor (již splněný), pak nedostanete body do prestige a ve finále na tom hodně ztratíte. Po dokončení všech pater je tedy nutné, abyste klikli na tlačítko RESET, čímž se všechna patra označí jako nesplněná a můžete pokračovat od začátku.

Příklad:

  • Začínáte-li, máte prestige 0. Projdete všechna patra, která se vám otevřou, k XP za patro nebude započítána žádná prestige. Absolvujete např. 10 pater. Resetnete. Následně na floor 1 bude při výpočtu využita prestige z floor 10 (za 10 pater).
  • Pokud jste na floor 20 získali 4000 prestige, pak stisknete reset, následně na floor 1 bude při výpočtu využit prestige z floor 20.
  • V případě, že stisknete reset dříve, než máte splněna všechna patra (splníte 20  ze 30), výsledná prestige se vám sníží (v tomto případě na 20).

Ve stručnosti: Dokončete všechna patra, na která máte ještě level, pak stiskněte RESET a jeďte od floor 1.

Otevírání dalších pater


Může se stát, že máte level dungeoneeringu na vyšší patro, než jaké máte právě dostupné, přestože jste VŠECHNA patra již prošli. V tomto případě neresetujte hned, ale stačí, když si proběhnete poslední (nejvyšší) splněné patro. Sice za něj nedostanete body za prestige, ale otevřete si tím další patro. Opakujte podle potřeby. Teprve až budete mít otevřeno maximální množství pater, odpovídající vašemu lvlu dungeoneerigu, pak resetněte.

Floor x = 2x-1 lvl (floor 5 = 2*5-1= 9 lvl)

Floor   5 = lvl  9       
Floor 10 = lvl 19
Floor 25 = lvl 49
Floor 46 = lvl 91 atd.

Započítávání XP


V rámci typu patra je jedno, jaké patro je při dungu nastaveno. Počet XP se započítá podle vašeho nejnižšího volného patra v dané obtížnosti/typu patra, pokud máte dané patro již obsazeno.

Typy pater

Frozen f 1-11,  Abandoned f 12-17,  Furnished  f 18-29,  Abandoned f 30-35, Occult f 36-47,  Warped f 48+

Příklady:

  • Jdete s týmem dung f 38, toto patro jste však již dělali dříve. Volný floor v rámci occ máte jen 40,41,42. Počet XP za f 38 se vám tedy započítá jako za floor 40.
  • Jdete s týmem dung f 38, toto patro jste však již dělali dříve. Volný floor v rámci occ máte jen 36,37. Počet XP za f 38 se vám tedy započítá jako za floor 36.
  • V případě, že opakujete patro a nemáte v dané obtížnosti jiné volné, bonus prestige se vám nezapočítá.

 

FAQ


Hrát solo nebo s kámošem?

Toto je čistě na vás, pokud hrajete sám, tak je lepší to dělat na nižších patrech, kvůli kumulaci prestige, na vyšších doporučuju ve dvou, velikost Medium, za které dostanete docela slušné XP a časově to nebude tak náročné. Pokud máte rádi výzvy, tak samozřejmě jít ve více lidech s velikost LARGE, ale počítejte s tím, že 1 patro ve více lidech je časově velmi náročné.

Jaké zbraně jsou nejlepší?

Osobně doporučuji vyzkoušet, co vám sedí. Mezi dobré jednoruční zbraně, které vám umožní nostit štít, patří battleaxe nebo longsword. V obouručních zbraních vyniká 2h sword. Sice nemůžete mít štít, zato má vyšší damage.

Narazil jsem na torn bagy, k čemu jsou?

Slouží k výrobě summoning nosiče. Stačí, když najdete příslušný charm a můžete vyvolat summona.

Mlátím mečem do monstra, ale moc nezraňuju, jak to?

Je nutné najít správný bojový styl. Dungeoneering silně lpí na combat-triangle, takže když potkáte rangera, tak je lepší po něm mlátit mečem, než magii. Pokud naopak potkáte 143 lvl brute nebo 133 lvl forgotten warrior, tak je lepší najít safe spot nebo prayer protect a střílet po něm magii. Také zkoušet bojové styly, některá monstra jsou slabá proti STAB attacku, jiná zase proti SLASH nebo CRUSH.

Mám například 99 woodcutting narazil jsem na dveře vyžadující 104 wc, co s tím?

To je bonusová místnost a není nutná pro dokončení patra. Pokud ji chcete zdolat kvůli bonus XP, je nutné, abyste měli příslušný herblore level, herb a vyrobili potion. Herby lze získat z monster nebo koupit od obchodníka semínka. Druhotné přísady pak prodává obchodník.

Kde zjistím, kolik mám token?

Zjistíte u obchodníka, kterého najdete vedle skillmastera. Více o tom zde.

Kde se nasazuje anti-poison totem?

V místě kde máte štít.

Je výhodné využívat summoning v dungeoneeringu?

Samozřejmě, nosiči nebo léčitelé zde najdou uplatnění. Takže pokud v okolí není dostatek jídla, tak si vyrobte léčitele a scrolly, pokud je naopak přebytek ryb, tak se využije nosič. V případě, že spíše potřebujete bojovou potvoru, také není problém, k dispozici jsou mage, range i melee summoni.