Runescape - Největší CZ/SK Runescape fan web - RSko.cz

RSko.cz

Návody, Questy, Příručky,...

Projekty: Platick návody RS07 | Evil tree | Skill boost | Treasure trail | Shooting Star Štýl 1 Štýl 2 Štýl 3 Štýl 4 Štýl 5 Štýl 6 Štýl 7

Loading tip...

Autor článku: Tesseriaorne

Požadavky: agility 25, schopnost zabít black démona lvl 172 (je tam save spot)

Doporučeno: pokud půjdete melee, pak paryer lvl 43, pro všechny pro jistotu několik kousků libovolného jídla, 2x ardo teleport, watchtower teleport (pokud nemůžete, pak dueling ring)

Odměna: 5 qp, 7900 agility xp, 18400 attack xp, 2150 magic xp, zpřístupnění grand tree mine, možnost používat k dopravě gnómské glidery.

Úkol začíná v Grand tree hovorem s King Narnode Shareen.

Pěkně klikejte hovor a až budete vybírat z dvou možností, tak vyberte „You seem worried, what’s up?“

Král se s vámi nebude chtít bavit tam, veřejně, ale pozve vás ať jdete zaním. (Půjdete za ním automaticky, nikam neklikejte.)
Při následujícím hovoru se dozvíte že gnómský strom je nemocný. Nabídněte se že pomůžete. „I’d be happy to help.“
Potom dostanete od krále Bark sample a translantion book.

S tímto máte dojít za mágem, tvůrcem grand tree, jménem Hazelmere.

Dopravte se tedy do Yanille. (Watchtower tele nebo duelingem do Castle wars a odtud pěšky.)

Hazelmera najdete na tom ostrůvku východně od Yanille, nahoře v domku.

Cestou vás budou napadat jungle spiders lvl 44, nevšímejte si jich.

Promluvte si s mágem, ale nebuďte překvapeni jeho řečí, tak nějak mu nebude rozumět. ;-) Hovor prostě odklikejte, během něj mu předáte Bark sample a na oplátku dostanete něco jiného.

Můžete si ho pak sice přeložit s knihou, ale nemusíte. Co tam je se za chvíli dozvíte i zde.

Vraťte se za králem do Grand tree. (Ardo tele a pak pěšky a nebo pomocí spirit tree.)

Nyní musíte absolvovat hovor s králem při kterém mu sdělíte co říkal mág. Požijte nejdříve volbu
„I think so!“ potom
„None of the above.“ pak znovu
„None of the above.“ následně
„A man came to me wth the King’s seal.“ poté
„I gave the man Dacoina rocks.“ a nakonec
„And Daconia rocks will kill the tree!“

Na to vám král pak sdělí že je třeba upozornit stráže a pošle vás za velitelem stráží Gloughem.

Najdete ho kousek vedle jižního vstupu ke grand tree.

Vylezte po tom žebříku nahoru a promluvte si s ním.

Moc se s vámi bavit nebude, protože se zrovna láduje svou oblíbenou pochoutkou, nicméně… pošle vás znovu za králem.

Ten vám sdělí že viníka už chytili. Hovor odklikejte, během něj požádáte krále zda si smíte s vězněm promluvit a on vám to dovolí.

Vylezte do nejvyššího patra stromu. a tam si pohovořte s vězněm. Jmenuje se Charlie.

Charlie vám prozradí že ho vlastně na to najal Glough a že by bylo dobré lépe prohledat dům vrchního strážce.

Vraťte se tedy do Gloughova domu a tam nejdříve ze všeho prohledejte cupboard (hned u žebříku).
Tam najdete Gloughův deník.

Následně si jděte promluvit s Gloughem, no ten z vás právě nadšený nebude a dá vás zavřít do vězení k Charliemu.

Když už tam jste, tak si pohovořte s Charliem, ten vám doporučí odcestovat na Karamju a též vám řekne jedno užitečné heslo. (Nemusíte si ho pamatovat, včas vám ho připomenu.)

Vzápětí se tam objeví král a s omluvou vás propustí z vězení, zároveň vám dovolí využít gnómského pilota pro cestu na Karamju.

Takže ke Glideru. Není to nijak daleko, přímo na tom samém patře kde jste byli ještě před chvíli za mřížemi. :)

Pohovořte s pilotem a požádejte o převoz na tu již zmiňovanou Karamju. „Take me to karamja please!“

Slabší combaty pozor, hned po té co se objevíte na Karamje se na vás vrhnou Jugre lvl 53 a pohybují se tam též i Jungle spiders lvl 44. Nevšímejte si jich a běžte k bráně kousek jihovýchod od vás.

Pokuste se bránu otevřít, nicméně, budete zastaveni. Při rozhovoru řekněte „Glough sent me.“

Následně budete požádáni o heslo – to co vám prve sdělil Charlie.

Postupně zadejte volby „Ka.“, „Lu.“, „Min.“. Ano, správně, to je ono heslo. :)

Budete vpuštěni za bránu, projděte se kousek na východ a tam vejděte na jižnější z obou mol a pěkně až téměř na jeho konec.

Najděte tam Foremana, je to lvl 23 a je na něj též možné útočit, tak opatrně, abyste si ho omylem nezabili. ;-)

Odklikejte hovor s ním, moc se mu nebude zdát, že Glough poslal člověka a pozve vás do své kanceláře. (Proběhne automaticky.)

Tam rozhovor pokračuje, položí vám tři otázky ohledně Glougha, kterými mu dokážete že Glougha opravdu znáte.
Odpovězte takto:
„Sadly his wife is no longer with us!“
„He loves worm holes.“
„Anita“
Poté se vám omluví za nedůvěřivost a předá vám lumber order.

Nyní se musíte vrátit ke králi. Použijte Spirit tree, nemůžete-li, pak z Ardougne jděte k bráně Gnome tree strongholdu, nicméně, stráž vás nepustí dovnitř, protože jste člověk.

Promluvte si tedy s Femim (jeden ze strážců u brány) a ten vás nakonec převeze přes bránu v káře. Tady pozor! Podle některých zdrojů je prý nutné ho uplatit 1000gp, nicméně, mě provezl zadarmo.

Král vás ovšem obviní z paranoi a pošle vás pryč. Nevzdávejte se a vyšplhejte nahoru za Charliem. Ten vám narozdíl od krále věří a proadí vám že by bylo dobré promluvit s Gloughovou dívkou Anitou.

Anitu najdete v domku zde:

Promluvte si s ní a dostanete klíč, s prosbou ať jej doručíte Gloughovi.

Takže opět do Gloughova domu, ale místo abyste klíč vrátili právoplatnému majiteli, tak s ním otevřete jeho truhlu a vemte si z ní svitek.

A opět za králem. Nejprve si ovšem zkontrolujte zda máte v inventáři 4 volná místa. Pokud ne, tak nahoře na stromě je banka, něco si odložte.

Král mírně nechápe, odklikejte ten hovor, dozvíte se že při prohlídce Gloughova domu našli pouze 4 dřevěná písmena – ty vám král předá.

Vybavte se na boj. Mágové a rangeři toho příliš nepotřebují, melee si vemte prayer potiony. Přesto i mágům a rangerům doporučuji si vzít trochu jídla, pro případ že byste nestihli ze začátku utéct na save spot.

Vejděte opět do Gloughova domu, v jeho východním rohu je strom po kterém jde vylézt nahoru.

Nahoře použijte postupně dřevěná písmenka na pilíře, složte z nich slovo TUZO.

 

Slezte dolů nyní již odemčenými padacími dveřmi.

Nejdříve na vás vyběhne Glough a spustí na vás že už ho z vás bolí hlava. Potom na vás poštve démona. Následuje krátká animace příchodu démona.

Hned jak je to možné zdrhněte na save spot, tedy, to platí pro rangery a mágy, melee si připraví melee protect.

Démona si vychutnejte.

Vy co používáte save spot si hlavně hlídejte kde stojíte. Bezpečné je jen jedno místo, tam kde jsem na screenu já.

Po boji jděte pěkně na sever chodbami, tam u žebříku nahoru stojí král. Věřte nebo ne, ale je to to samé místo kde jste s králem mluvili na začátku questu.

Promluvte si s ním. Hovor jen odklikávejte, král pošle stráž něco ověřit, hovor pak bude pokračovat, král najednou nadává jak mohl být celou dobu tak slepý. Následně vás požádá zda byste nepomohli najít Daconia rock.

Nyní vám mohu pouze škodolibě oznámit, že místo kde se onen kámen nachází je náhodně generované a pro každého hráče jiné, takže vám nezbyde než pobíhat po chodbách a prohledávat kořínky. (Search roots.) Nebojte ale, tam opravdu je. :)

Teď už jen zase za králem – je stále ještě u onoho žebříku – a promluvit s ním.

Gratuluji, quest je hotov!

Nyní můžete létat gnómskými glidery, což se vám v budoucnu bude hodit. Když už pro nic jiného tak pro cestování na Ape atoll.