Runescape - Největší CZ/SK Runescape fan web - RSko.cz

RSko.cz

Návody, Questy, Příručky,...

Projekty: Platick návody RS07 | Evil tree | Skill boost | Treasure trail | Shooting Star Štýl 1 Štýl 2 Štýl 3 Štýl 4 Štýl 5 Štýl 6 Štýl 7

Loading tip...

Autor: Tom rrrr


Požadavky: Combat level 40

Minihra (aktivita) Conquest vznikla kvůli nedávným questům s Void Knighty a také kvůli lidem, kteří opravdu nechtějí 425x vyběhnout z lodě (Rrrraaaaarrrgh!) na nejbližšího nepřítele, kvůli full void. Je to taktická tahová minihra, jeden na jednoho. Z hry si odnášíte hodnocení - Rank, který se projeví v highscores. Jako odměnu (pokud ji dohrajete do konce a nikdo se neodpojí) dostanete nejčastěji něco kolem 20 Commendations bodů. Commendations body jsou společné s Pest Control, takže můžete zvesela nakupovat XP, void set a surovinové balíčky. Nově přidaný je i štít Void Knight deflector.

Jak se tam dostat



Stejně jako do Pest Control, tak i do Conquest je zatím jediná možná cesta, a to z Port Sarim. Na molu jižně od námořníků cestujících na Musa Point postává Squire, který vás odveze na Void Knights‘ Outpost. Z lodi jděte rovnou za nosem do budovy naproti molu. Na jih je banka a Pest Control.

Základy

Jak bylo zmíněno hned ze začátku, Conquest je taktická tahová minihra, podobou připomínající šachy. Účelem je porazit všechny nepřátelské jednotky. Hraje se jeden na jednoho, bílý vs. černý tým. Combat triangle neplatí. Každý hráč má k dispozici 1000 Squad resources, za které si dle libosti nakoupí jednotky a Commands (rozkazy).

Jednotky a atributy

V Conquestu je celkem sedm jednotek, každá má jiné hodnoty v celkem pěti atributech, což činí z každé jednotky taktickou výhodu, když se použije správně. Atributy zjistíte mimojiné během bitvy u jednotky volbou „Details“.
Movement, je počet kroků jednotky, čili políček, které může jednotka ujít za jeden tah. Dávejte si na to pozor, a pokud se přibližujete např. k Championovi, tak od něj na konci kola stůjte minimálně pět políček, aby k vám nedošel.
Damage, je počet životů, které jednotka při útoku zraní jiné. Pokud má jednotka Damage 300, tak vždycky zraní při útoku 300 životů. Když na tu jednotku někdo zaútočí a ona přežije, tak má ještě protiútok, který zraňuje zase 300.
Health, je počet životů jednotky. Životy se během hry neregenerují.
Range, je dosah jednotky, vzdálenost, na kterou může útočit. Pokud chcete stát mimo dosah jednotky, nezapomeňte s Range počítat.
Cost, je cena, kolik Squad Resources vám zabere. Jednotky a Commands můžete libovolně mixovat, můžete koupit například 10 Scoutů a drahé Commands, nebo 5 Championů a nic.

  • Scout




Movement: 6
Damage: 100
Health: 100
Range: 1
Cost: 25

Popis: V podstatě lučištník na blízko, sebevražedný atentátník. Dokáže přeběhnost polovinu bojiště. Nacpe se krásně do každé skupiny.
Výhody: Cena a pohyb. Může stát úplně mimo dostřel a dosah kohokoliv a s použitím Charge doběhnout kamkoliv a například zneškodnit nepřátelské lučistníky. Bohužel, lučištníkovi přátelé se druhé kolo pomstí.
Nevýhody: Životy. Kdokoliv se k němu dostane, zabije ho na první ránu.

  • Foot soldier




Movement: 4
Damage: 100
Health: 300
Range: 1
Cost: 50

Popis: Nejslabší bojovník na blízko. Jen pro info drží Void Knight deflector, pokochejte se.
Výhody: Cena a životy. Ranger mu zabije 100 Health, Foot soldier má ale 300 a natřikrát se k němu určitě dopajdá.
Nevýhody: Damage. Ale co byste chtěli za tu cenu…

  • Halberdier




Movement: 4
Damage: 200
Health: 200
Range: 2
Cost: 75

Popis: Jediný bojovník na blízko s dosahem 2. Když ho šikovně postavíte, je skvělý.
Výhody: Cena a dosah. Když někoho přetáhne halapartnou, nevrátí mu útok. S Battle Cry zabije na první ránu každého kromě Championa.
Nevýhody: Zdraví. Pokud někoho nezabije hned, je druhé kolo mrtvý.

  • Archer




Movement: 3
Damage: 100
Health: 100
Range: 6
Cost: 100

Popis: Perfektní jednotka útočící na dálku. Sniper, skvělý na likvidaci nepřátel se 100 životy.
Výhody: Dosah. 6+3=9, to jsou +- 2/3 bojiště.
Nevýhody: Zdraví, kroky a trochu cena. Damage se dá vylepšit pomocí Battle Cry, pak je to Sniper se vším všudy. Nebojte se vytáhnout Archera hned ze začátku, tikají mu totiž osmitahové hodinky. Pokud nikdo nikomu nic nezabije, dostáváte příjem 25 Command bodů za tah. Po osmi tazích nasbírá protihráč 200 bodů a díky Bombard je váš Archer mrtvý.

  • Mage




Movement: 4
Damage: 200
Health: 100
Range: 4
Cost: 100

Popis: Zraňuje víc, ale má kratší dosah. Sice má víc kroků než ranger, ale nechce se mi chodit na čtyři kroky ke komukoliv, protože pokud cíl nepadne k zemi, další tah k vám dojde.
Výhody: Damage.
Nevýhody: Dosah, zdraví. Nezapoměňte na osmitahové hodinky.

  • Knight




Movement: 4
Damage: 300
Health: 300
Range: 1
Cost: 100

Popis: Slušná jednotka. Zdraví i zranění z něj činí taktickou výhodu proti slabším jednotkám.
Výhody: Damage, Health. Foot soldier nebo Scout mu sice zraní stovku, ale protiútokem padnou k zemi.
Nevýhody: Health. Champion, nebo kdokoliv s Battle Cry ho zabije. Nebo mu Halberdier zabije 200 životů a pak si ještě drze žije dál, protože útočil na dálku, čili žádný protiútok.

  • Champion




Movement: 4
Damage: 400
Health: 600
Range: 1
Cost: 200

Popis: Pán bojiště. Na první ránu ho zabije jen jiný Champion s Battle Cry. Každý, kdo není něčím nadopovaný, protiútokem padá k zemi. Proto se ho snažte sejmout na dálku, pokud to jde.
Výhody: Damage, Health. Smrtící stoj.
Nevýhody: Cena?


Commands - rozkazy

Přečetli jste si pečlivě tu část návodu s atributy jednotek? Fajn. Tak ji zapomeňte. Commands totiž všechno mění. Slouží k získání výhody během boje, správné použití v kombinaci s blbostí protihráče (musel jsem to takhle napsat…) krásně obrátí hru ve váš prospěch. Každý Command vás stojí Squad resources, ale také stejný počet Command points, bodů, které získáváte během hry. Stálý příjem je 25/tah, ale dostáváte je hlavně za zabíjení cizích jednotek. Po použití Commandu musíte počkat určitý počet kol, než se obnoví. Můžete mít celkem 0-4 Commandy. Snažil jsem se i napsat, jak na Commandy reagovat, ale u některých Commandů prostě reakce není (např. Winds of Fate, Regenerate). Nezapomeňte, že pokud se pod jednotkou objeví zelené/červené šipky, je pozitivně/negativně nadopovaná, můžete zjistit jak pomocí „Details“. Když nepřítel Command použije, tak si hlavně zapamatujte, že ho má, a počítejte s ním.

  • Battle Cry – Bojový řev




Cost (Cena): 75
Cooldown (Odpočet): 5 tahů
Popis: Do začátku následujícího tahu získá jednotka +200 k Health a +200 k Damage.
K čemu?: Univerzální odrovnávač nepřátel. Ranger (Battle Cry) zabije kohokoliv kromě Championa. Champion (Battle Cry) zabije jiného Championa na první ránu.
Co udělá chytrý nepřítel: Jelikož obvykle se hned po Battle Cry útočí, tak nic moc. Ale na jednotku pod vlivem Battle Cry během vlastního tahu neútočí, pokud si není jistý, že jí zabije na první ránu.
Co udělá hloupý nepřítel: Zaútočí. Ale fakt hloupý udělá ještě to, že poté, co mu Champion (BC) odrovnal Championa, tak s Championem, který mu zbyl, na něj zaútočí. Jenže zapomněl, že ten Champion měl Battle Cry i Vigilance, takže schytá 600 hned z fleku, lehne k zemi a nezabije všehovšudy nic. To byste neuhodli, kdo roli „fakt-hloupého-nepřítele“ vyzkoušel na vlastní kůži…

  • Stoicism – Stoicizmus (= soulad s přírodou)




Cost (Cena): 50
Cooldown (Odpočet): 5
Popis: Jednotka získá +400 Health do začátku dalšího kola.
K čemu?: Prakticky zaručuje, že se jednotka dalšího tahu dožije. Pokud na vás někdo nechce vyplýtvat Battle Cry s Knightem/Championem
Co udělá chytrý nepřítel: Ignoruje nadopovanou jednotku.
Co udělá hloupý nepřítel: Zaútočí na jednotku. Např. Archer má 100+400 životů a Champion ho zkusí zabít bez Battle Cry. Promarněný tah, jelikož 400 životů by Archerovi stejně další tah zmizelo.

  • Regenerate – Regenerace




Cost (Cena): 150
Cooldown (Odpočet): 4
Popis: Plně doplní zdraví jednotce.
K čemu?: Pokud vám třeba někdo chce zabít Championa jednotkami zraňujícími 100, tak se hodí, jelikož se po čtyřech kolech nabije, takže vám Championa zachrání před smrtí. V tom případě víceméně zaručuje nesmrtelnost. Ale nedoporučuji se tímhle Commandem nějak zabývat, jelikož pokud má někdo jednotky zraňující 200+, tak vám už tak užitečný není.
Co udělá chytrý nepřítel: Mávne rukou a útočí dál.
Co udělá hloupý nepřítel: Neví si rady a rezignuje.

  • Bombard – Bombardování




Cost (Cena): 200
Cooldown (Odpočet): 2
Popis: Zraní jednotce 100 Health. Pokud jednotka i zemře, nedostanete za její smrt Command body.
K čemu?: Skvělé na likvidování Archerů, Magů (a otravných Scoutů), když se k nim nechcete přiblížit. Nezapomeňte, že se nabíjí 8 tahů (když mezitím nikoho nezabijete) a poté (s dostatečným přísunem Command bodů) můžete Bombardovat každé dva tahy.
Co udělá chytrý nepřítel: Využije střelecké jednotky rychle.
Co udělá hloupý nepřítel: Buduje si kolem střelců neprostupnou barikádu Knightů (to nedělejte ani i když nepřítel Bombard nemá – Scout + Charge vás oběhne a je po střelci).

  • Winds of Fate – Větry osudu




Cost (Cena): 150
Cooldown (Odpočet): 2
Popis: Náhodnému Commandu skončí odpočet a je připraven k použití.
K čemu?: Dobré na rychlou obnovu Commandů s pětitahovým odpočtem.
Co udělá chytrý nepřítel: Zapamatuje si, že máte Winds of Fate a je ve střehu.
Co udělá hloupý nepřítel: Poté, co mu s Battle Cry zlikvidujete pár jednotek, si položí nohy na stůl a myslí si, že je na pět kol v pohodě.

  • Charge – Nabití




Cost (Cena): 75
Cooldown (Odpočet): 5
Popis: Zdvojnásobí počet kroků.
K čemu?: Command, který dělá ze Scoutů opravdu výhodnou jednotku. Lučištník na blízko. Z poloviny mapy krásně dorazíte až dovnitř nepřátelské formace a dorazíte nepohodlné jednotky. Bohužel je to sebevražda.
Co udělá chytrý nepřítel: Udržuje větší rozestupy, pokud neví určitě, jestli má protivník Charge.
Co udělá hloupý nepřítel: Tak jako každý si od Championa odpočítá pět políček a přesune tam své jednotky. Většinou to vyjde, ale tak dlouho se chodí s hrncem pro vodu…

  • Chastise – Pokárání




Cost (Cena): 50
Cooldown (Odpočet): 3
Popis: Jednotka pod vlivem tohoto Commandu se nemůže jeden tah pohybovat, ani útočit.
K čemu?: Když k vám někdo přistaví Scouta a myslí si, jak není chytrý, je tohle dobrá cesta k tomu, jak mu zavřít pusu a dojít si pro něj klidně s Knightem. Bohužel se nedá použít, když má protivník už jen jednu jednotku.
Co udělá chytrý nepřítel: Mávne rukou a vybere si jinou jednotku. Pokud je jednotka nějak ohrožená, tak na ní například použije Stoicism nebo Shield Wall.
Co udělá hloupý nepřítel: Stráví kolo tím, že bude klikat na jednotku a říkat si: „Ono to nejde…“

  • Vigilance – Bdělost




Cost (Cena): 50
Cooldown (Odpočet): 3
Popis: Cílová jednotka útočí jako první, když se brání. (Tj. že nepřítel na vašeho Scouta(V) zaútočí s Foot soldierem a diví se, jak to, že Foot soldier padá k zemi a Scout si brousí nože na další atentát).
K čemu?: Můj oblíbený Command. Netušili byste, jak moc lidí Command buď nezná, nebo ho ignoruje a na vaše Championa (V) zaútočí třeba s Knightem. Vigilance samozřejmě neplatí pro útoky na dálku, takže když normálně protiútok vůbec nemáte (např. Knight vs Archer), tak ho nemáte ani s Vigilance.
Co udělá chytrý nepřítel: Pokud by protiútok jeho jednotka nepřežila, tak jednotku s Vigilance prostě ignoruje (vybere si jinou, nebo jednoduše počká, až Vigilance vyprší).
Co udělá hloupý nepřítel: Udělá přesně to, co jsem popsal výše.

  • Shield Wall – Štítová hradba




Cost (Cena): 50
Cooldown (Odpočet): 5
Popis: Do začátku dalšího tahu všechny útoky směřované na tuto jednotku zraňují jen 100 Health.
K čemu?: Zachrání jednotce život. I tohle se dá ale trochu obejít, např. zraníte 100 a použijete ještě k tomu Bombard.
Co udělá chytrý nepřítel: Útočí jen s jednotkami, které zraňují 100.
Co udělá hloupý nepřítel: Svůj Command Shield Wall použije na jednotku se 100 životy. Sám jsem měl tu čest vyslat Scouta na kamarádova Rangera s Shield Wall.

Gratuluji, teď znáte vše potřebné k boji. Zbývá jen rekrutovat jednotky, zvolit Commands a upravit formaci.

Organizace
Veškerou organizaci zajišťujete u Knighta Doriana, rytíře sedícího za stolem v budově minihry. Má celkem dvě volby, které nás nyní zajímají.

  • Recruit

Po zvolení volby Recruit, vám naskočí následující obrazovka.



V ní si vyberte jednotky dle libosti. Nechte si pár Squad resources na Commands, které jsou v druhé záložce.

  • Formation




To už je jen drobnost, nastavte si počáteční rozmístění jednotek na bojišti. Můžete obsadit první tři políčka od spodu.

Vstup do hry

V budově jsou schody, když po nich sejdete, ocitnete se poblíž Waiting Roomů, čekáren. Na západ je místnost, kde se objevíte po bitvě. Také jsou tam dvě tabule, Recruit a Formation, kde si můžete hned po bitvě nastavit okoukané kombinace jednotek a Commands (ne, že bych to podporoval…no jo, možná trochu). Na východ je Bojiště, to vás nemusí zajímat, přejdete tam automaticky. A konečně, máte na výběr z dvou Waiting roomů.



Zelený, je Auto-grouping room, který automaticky dá dohromady hráče podle jejich ranku.
Červený, je Challenge room, kde můžete kohokoliv vyzvat na souboj a dokonce, podobně jako v Duel Areně, si i vsadit (Trade limit platí).

Průběh hry
Sice jsem to řekl už několikrát, ale po tisícáté první, Conquest je hra na tahy. A každý tah má čtyři fáze.

Selection phase
Fáze tahu, ve které si vyberete, za jakou jednotku budete tento tah hrát. Každý tah můžete hrát pouze za jednu jednotku, přičemž dokud s ní nepohnete, můžete ještě překliknout na další.
Movement phase
Fáze, ve které pohybujete jednotkou. Můžete jednotku posunout na kterékoliv modré políčko.
Combat phase
Bojová fáze. Pokud stojíte na dosah (viz. Range) nějaké jednotce, měla by mít pod sebou červené políčko. Kliknutím na jednotku na ní zaútočíte.
Rally phase
Konečná fáze, slouží k závěrečnému obhlédnutí bojiště a případně k použití nějakého Commandu. Commands můžete použít v průběhu celého tahu, ale nyní, když se na poslední chvíli rozhodnete, že chcete použít např. Stoicism, Chastise nebo Shield Wall.
End Turn, End Phase
End Phase slouží k ukončení současné fáze, pokud ji chcete přeskočit. Většinou se ukončí automaticky.
End Turn ukončí váš tah a zahájí tah protihráče. Každý tah má i časové omezení, obvykle 1 min, ale v Challenge roomu se na délce můžete domluvit, je v rozmezí 30 sekund (to musíte opravdu kmitat) až do 3 min (to odehrajete a v průběhu Rally Phase krásně stihnete uvařit vodu na kafe a donést si svačinu – i začátečníkům bohatě postačí 1-1,5 min).
Truce, Resign
Truce je nabídka příměří, tzn. Výsledek 1:1. Pokud nechcete, aby vás s tímhle někdo otravoval, zaškrtňete políčko „Ignore Truce offers“.
Resign je rychlé opuštění hry. Po rezignaci nedostanete žádnou odměnu. Pokud se přímo log-outnete nebo ztratíte připojení, máte deset minut na připojení se zpět do hry a budete pokračovat tam, kde jste přestali. Po celou tu dobu má ale protivník možnost přijmout vítězství „Accept Victory“, čímž hra končí.



Odměny



Po bitvě dostanete (nebo přijdete o) 16-32 Rank, podle toho, jestli jste vyhráli, nebo prohráli spolu s 8-40 Commendations body (thx edo494 za rozmezí Ranku a bodů). Není problém prohrát a dostat 20 bodů, ale také není problém vyhrát a dostat 3, protože se protivník brzy odpojil. Systém udílení bodů je prý založen na tom, kolik byste za stejný čas získali v Pest Control, kdyby jste šli na lander, kam podle vašeho combatu máte chodit (samozřejmně je započteno i udílení rozkazů, počet provedených akcí). Takže čím vyšší combat level, tím více bodů. Odměny jsou společné s Pest Control. Jediná nová odměna je Void Knight deflector (viz Foot soldier), který má pouze defence bonusy a to +30 ke každému a nenápadně, aby si nikdo nevšiml, pouze +10 Magic def. Na jeho koupi potřebujete mít minimálně 1250 Conquest rank, což je +- 8 vítězných her, protože začínáte s Rankem 1000. Void Knight shield přináší také nové možnosti jak si namixovat full Void - na bonus potřebujete tři předměty (+ helma) a máte k dispozici čtyři. Takže se za Void full počítá Void top, robe a gloves, ale i Void robe, deflector a gloves a k tomu si můžete dát třeba Bandos chestplate.

Na konec snad jen popřát hodně štestí, spoustu tupých protivníků a také abyste po pár hodinách nezačali vidět černobíle.