Runescape - Největší CZ/SK Runescape fan web - RSko.cz

RSko.cz

Návody, Questy, Příručky,...

Projekty: Platick návody RS07 | Evil tree | Skill boost | Treasure trail | Shooting Star Štýl 1 Štýl 2 Štýl 3 Štýl 4 Štýl 5 Štýl 6 Štýl 7

Loading tip...

Autor článku: Mace Dverji

Ostatní ságy + základní informace: Fremennik Sagas

Požadavky: 30 Dungeoneering (55 Dungeoneering, 45 Thieving, 60 Attack)

Zpřístupnění: nalezněte Damaged device v Furnished floors (18-22)

Odměny: 3.750 Dung expů, 375 tokenů (21.670 Dung expů, 2.167 tokenů, 11.660 Thiev nebo 37.080 Attack expů)

Obecné:
V této sáze budete vtělením Moia, dcery Luciena, Mahjarrata. Přestože ona sama Mahjarratkou není, díky magii může žít až stovky let. Náš příběh začíná před 500 lety, kdy Moia zavolala svého otce spolu s jeho poskokem Zemouregalem k Ritual markeru (mnohým známým z questu Ritual of the Mahjarrat). Všimla si totiž zvláštních škrábanců na soše, jako by se ji někdo pokoušel přesunout. S ní však nikdo pohnout nemůže, dokonce ani mocní Mahjarrati - otázkou je, kdo se o to pokoušel. Po chvilce dohadování se Lucien s Zemourgalem shodnou na Bilrachovi, jedním z méně významných Mahjarratů, který chyběl u posledního rituálu.

Moia se předvede jako dokonalá špionka se svými schopnostmi nepozorovaného pohybu a hlavně pohlcením vzpomínek ostatních. Díky tomu a také jako trest za vytažení mocných tvorů do tak kruté zimy dostane Moia za úkol Bilracha vystopovat. Od svého otce dostane starodávný telefon, přes který budou v budoucnu komunikovat.

První dvě části ságy jsou zcela nebojového charakteru - pokud tedy budete volit správné odpovědi. Pokud ne, tak vás na konci vždy přepadnou (a ačkoli se jedná o poměrně malé combaty (~50), mohou vám pěkně zavařit). Třetí část pak je naopak čistý boj. Tipy, jak přežít tuto poslední část, naleznete níže.

Hlavní část Unabridged verze tvoří vnoření se do vzpomínek - musíte správně umístit celkem tři sondy, abyste se dozvěděli vše, co potřebujete na bezpečný průchod. Správně místo naleznete tak, že myškou jezdíte pamětí. Když vám kroužek začne blikat rychleji (a zvuk se zrychllí), víte, že se blížíte ke kýženému cíli. Doporučuji se orientovat spíše podle zvuku. Jsou celkem tři rychlosti - samá voda (pomalé), přihořívá (zvuk se znatelně zrychlí) a hoří (kolečko pípá jako o život). Kam sondu umístit je bohužel náhodné.

Pro kompletní splnění musíte získat 100 % všech vzpomínek, správně zodpovědět každou otázku a - až se z vás stane mágyně - nikdy nenechat klesnout vaši sílu na 0 %.

Průběh:
Mapa:
Cesta zde je prakticky jednosměrná, přesto ji sem však pro každou část přidám s vyznačením důležitých bodů.

O 499 let později se zdá, že je hledání Moie u konce. Zaslechne totiž rozhovor Merchanta, který se domáhá platby za dodané zboží a za "vyřízení" svědků, se Sentry guardem, který se zmíní o Billovi - Bilrachovi, svém šéfovi. Okamžitě o tom informujete svého otce - ten je však skeptický, potřebujete proto důkaz.

Klikněte na Merchanta volbou Interrogate (nebo prostě přistupte blíže). Tím se mu dostanete do hlavy a začíná vaše první honba za vzpomínkami. Postupně kurzorem nalezněte tři lokace, kde kolečko bliká nejrychleji (a kde je pípání už nesnesitelné) a kliknutím do dané oblasti vyšlete sondu.

Pokud se vám to povede, zjistíte, co si Merchant myslí - on je jediný, kdo sem zboží dováží, takže si může stanovit ceny, jak chce. Podivuje se nad rozsáhlostí tohoto místa - pokaždé, když sem přijde, vídá nové a nové tváře vhodné k ožebračení - jen Captain zůstává. Nechce se sem vracet, jakési tajemné hlasy jej však nutí. Nalezl, oč jej hlasy žádaly, uspěl a bude odměněn. Jeho bratři (uctívači Zamoraka) o tom vědět nemusí. Říkali, že zemře jako nuzák - však jim ukáže. Pak zemře. Jeho vzpomínky i myšlenky jsou vaše.

Svléknete jej, sami si jeho převlek obléknete. Pokračujte po schodech na sever a vlezte do hlubin Daemonheimu, jako při skillování Dungeoneeringu.


Ocitnete se ve Frozen floor. V další místnosti uvidíte zmíněného kapitána, který své podřízené pošle pro dovezené zboží. Pokusíte se jej obejít, jenže si vás všimne a vaše oči prozradí, že jeho dlouhodobý známý nejste. Je načase ukrást jeho vzpomínky a převléci se za něj.

Kapitán si myslí, že jeho muži nemohou ani cvičit s mečem, aniž by se vzájemně nezmrzačili. Nemůže je nechat samotné. Stále přichází o muže - Marin zemřel a Druf žádá o převelení. Je podle něj důležité jednat se svými muži tak, jak si zaslouží; neměřit každému stejným metrem. Zmíní se také o ženě jménem Freya, že se k ní vrátí, jakmile bude moci. Nemůže však toto místo opustit, bez něj by zde nastal chaos a všichni by zemřeli.

Jeho myšlenky vámi pohnou a slíbíte si, že se pokusíte jednat s jeho posádkou tak, aby kapitán vypadal v co nejlepším světle, a také že po splnění svého cíle naleznete Freyu, abyste jí řekli, že kapitánovy poslední myšlenky patřily jí. Pak jej svrhnete do díry.

V tom se u dveří objeví mág, pro něhož kapitán poslal, aby pomohl s krabicemi zboží. Řeknete mu, ať pokračuje, vy že však máte jiné povinnosti. Ignorujte dveře na severu (stejně nejdou otevřít) a pokračujte na východ, kde projdete nyní zamrzlou spižírnou.

V další místnosti vás zastaví jeden z vašich mužů. Oznámí vám, že ostatní šli nosit krabice a on že by se rád přidal, neboť se zde zřídkakdy něco děje. Odbudete ho, ať si klidně jde a zlomí si u toho páteř. Voják je zaražený a vy si uvědomíte, že si na svá slova budete muset dávat pozor. Odteď vždy budete mít volbu, co říci. Odpovíte-li vícekrát špatně/neočekávaně, na konci části vás odhalí a budete muset bojovat.


Nacházíte se v Furnished floor. Zde je mnohem tepleji a jsou vidět známky údržby - jedná se o místo, kde vojáci žijí. Můžete vejít do místnosti na severu, kde Moia poznamená, že se musí jednat o jakési kasárny (jak nečekané), důležitější je však místnost na jihu. Zastaví vás další z podřízených s tím, že by s vámi rád držel další hlídku na povrchu. Zvolte možnost "Got something to get off your chest, soldier? Be my guest.", čímž jej nadchnete.

Pokračujte na jih na křižovatku. V pravé části jsou dveře, které neotevřete, neboť je chrání magie (Yellow wedge door). Jděte tedy na západ.

Tu vás zastaví mág. Zajímá se, jestli jste se již rozhodli ohledně jeho žádosti. Pokud jste správně vyslali sondy do kapitánova mozku, víte, že Marin je mrtvý a že vás o něco žádal Druf - zvote tedy poslední možnost: "Ask me later, Druf. I have no time for you right now." Druf to pochopí a ustoupí vám z cesty.

Hned v další místnosti na vás čeká skupina vojáků, která ja připravena k cvičení pod vaším dohledem. Jak víte ze vzpomínek, vaše posádka by se navzájem zmrzačila a mezitím by se ještě stihla pozabíjet. Řekněte jim tedy: "Tell them to wait there, and no practice until I return".

Jedny dveře jsou chráněné RC bariérou, na druhé nemáte Orange shield key. Jděte tedy na východ. Nikdo neměl ani tušení, byli jste úspěšní; hotový Salarian. Doufáte jen, že vám Freya odpustí. Za východními dveřmi vás čeká další soumístností.


Tato část je jednoznačně nejkratší. Na první křižovatce se divíte, že je všude takové ticho. Můžete se podívat doprava, pak však projděte jižními dveřmi. Zpoza sloupu na vás vybafne Dangerous figure. Diví se, co tu děláte, vaše místo je o mnoho pater výše. Zastrašování nepomůže a necromancer se rozhodne udělat z vás jednoho ze svých nemrtvých služebníků. Stihnete se mu však dostat do hlavy.

Nekromant je znechucen, jak on, mocný Yudura, hluboce klesl. Ostatní nekromanti jej neustále obtěžují se svými malichernostmi, nejraději by je pozabíjel. A ti zpropadení otroci! Co na tom, že to jsou vojáci shora, pár jich zmrzačí jako výstahu ostatním, to jim ty pokusy o únik zarazí.

Pak se na vás vrhne. Jedná se o ubohý cmb 51, přivolává si však zombies na pomoc; boj není až tak snadný, jak se zdá. Převlečete se za něj a dáte opět vědět Lucienovi, svému otci, že jste nalezli obří komplex pater a místností a že se zde nachází Bill - dozajista Bilrach. Pak slezete do hlubin Occult pater.


Hned po vstupu máte pocit, že je něco špatně. Celé místo je prosycené zlem. V místnosti na východě si všimnete loužiček vody. Následujte je do další východní místnosti, která ja plná utopenců. Nachází se zde také portál... Že by se zbavovali těl právě skrze něj?

Při odchodu z místnosti se vám zdá, jako by se z Dark portalu ozývaly nějaké hlasy...

V místnosti na jihu si vám postěžuje jeden nekromant, že jeho otroci jsou vzpurní a neposlušní. Je na čase hrát si na drsňáka - "Cut off their hands". Vaším návrhem je nadšen.

Pokračujte na jih (toto místo je semeniště hříchu, bude zázrak, když jím projdete nepozorován) a zabočte na západ. Další patetické stížnosti - "ten nekrolord má větší bábovičku a zneužívá MÉ sluhy k zvrhlým experimentům, co mám dělat?"; "Kill them, or I will kill you" se setká s úspěchem.

Všimnete si dalších dvou portálů. Jejich síla vás jaksi přitahuje... Vysajete sílu z obou dvou, cítíte se silnější než kdy dříve - tak takto chutná moc Mahjarratů. Chcete více.

V místnosti na jih vás čeká poslední nekromantská zkouška. Měli jste sem přinést dalšího vojáka. "His body is on the floor above. Fetch it yourself, I am busy." - ztělesněná arogance, tak by odpověděl Yudura.

O další dvě místnosti na vás čekají další dva portály. Vysajte je, tím se vám zvednou LP na 780. Pokračujte na východ a odbočte jižně. Tam si povšimnete jakési potvory, jak proklouzává do další místnosti. Následujte ji. Není šance, že byste se za ni převlékli - musíte ji zabít. Změníte se na mága. Nechte nastavený Fire spell (více o kouzlech později) a jednoduše Hoover mage ustřílejte - díky plamenům na vás nemůže zaútočit zpět. Po její smrti vysajte portál - zdroj vaší nové síly.

V další místnosti na vás čeká dvojice melee válečníků a ranger. Všechny ustřílejte přes fire spell. Pak slezte do hlubin Warped floorů.


Nejdříve něco o vaší nové podobě. Jste mágyně a tudíž jste snadno zranitelní.

Máte na výběr celkem ze tří kouzel - Fire, které je velmi rychlé a zabraňuje protivníkům útočit (je však velmi slabé), Water, průměrně rychlé, průměrně silné a zpomaluje pohyb nepřátel a Earth - velmi pomalé a velmi silné kouzlo bez vedlejších účinků.

Dále je zde Portal energy namísto Special energy. Ta vám postupně klesá - doplnit ji můžete na 100 % vždy skrze portály. Ty vás také vyléčí a dokonce boostnou LP o 80 až do maxima 950 LP. Klesne-li energie na nulu, stane se z vás obyčejná slabá Moia - sice se vysátím energie z portálu mágyní opět stanete, LP se vám však resetnou na 550; ale hlavně nebudete moci splnit ságu na 100 %!.

Portálů je na cestě hned několik (jsou zaznačeny na mapě) - využívejte jich rozumně a ne zbytečně.

Tato část je poněkud ošemetná - snadno zde můžete zemřít nebo přijít o své schopnosti mága. Proto je ideální používat Earth magii a všechny safovat. Prostě si vždy potvoru zablokujte tak, aby na vás nemohla ani ona ani ostatní a zabijte ji tímto pomalým, destruktivním stylem. Pokud právě nemáte po ruce krabici nebo stůl, o který byste ji zasekli, použijte stěny - vždy vyběhněte, hitněte a vraťte se zpět.


Hned na začátku vás čeká portál - zatím máte Energy na 100%, jeho vyčerpání by tedy bylo plýtvání. Jděte na jih. Uvidíte skupinu bojovníků, kteří se baví o jakési mágyni, která ničí vše, co jí přijde do cesty. Pak si vás všimnou a boj započne. Nejprve se zbavte rangera, který si vás ihned všimne, poté postupně všech meleerů a nakonec i druhého rangera. Pokud byste umírali nebo vám energie klesla pod 10, vraťte se o místnost zpět a vyčerpejte portál.

Jižní místnost se zdá prázdná, jděte na východ. Tam před vámi uteče skupina vojáků a zamkne se. Klíč nemáte, ale vládnete nyní mocnou magií - dveře odemknete i bez něj. Tu se musíte vypořádat se dvěma meleery, rangerem a magerem - bez safování zde nepřežijete.

O dvě místnosti níže zneškodněte pár psů se svými páníčky a opět kouzelně odemkněte green pentagon door.

Čeká vás poslední boj. Potvory zde můžete blokovat prakticky jen o stěny, čiňte tedy tak jako na obrázku.

Spustí se krátká animace s těly mrtvých vojáků. Je z vás opět Moia a zdejší portály již někdo vysál. Pokračujte kolem těl a kusů dřev.

Zde naleznete Ritual marker i s hledaným Bilrochem. Po kráté výměně zdvořilostí prozkoumejte sochu (Investigate). Zavoláte to Lucienovi a je na vás, co mu řeknete o Bilrachovi - já zvolil "Bilrach is alive and not a threat". Dal by se použít jako oběť k rituálu - vaším novým úkolem je přivést mu jej.






Se zmíněným si promluvte a vyzpovídejte jej. I on sám se živil energií portálů a díky tomu se stal mnohem silnějším. Celý svůj život strávil ve vlastním vězení - kopal hlouběji a hlouběji, až se, právě teď, ocitl těsně u cíle, u posledního patra. Ritual marker, který zde vidíte, skládal velmi dlouho; jednotlivé části mu sem nosil Merchant, vaše první přestrojení. Nabízí vám, že můžete jít s ním a stát se tak nesmrtelnou a nekonečně mocnou. Je na vás, jak ságu zakončíte...

Sága je tímto u konce :)