Runescape - Největší CZ/SK Runescape fan web - RSko.cz

RSko.cz

Návody, Questy, Příručky,...

Projekty: Platick návody RS07 | Evil tree | Skill boost | Treasure trail | Shooting Star Štýl 1 Štýl 2 Štýl 3 Štýl 4 Štýl 5 Štýl 6 Štýl 7

Loading tip...

Autor: Tom rrrr

 

Požadavky: Stolen Hearts quest

Požadované předměty: Zbraň a pár kousků jídla (boj s šesti lvl 2 bandity a dvěma lvl 5 zbojníky)

Postup:

Hned po questu Stolen Hearts si promluvte s Osmanem v paláci Al Kharidu. Vyšle vás sehnat Ozana, který postává hned venku. Spolu s ním budete odvedeni zpět do pokladnice, kde s vámi Osman touží prohodit pár slov.

Je samozřejmě potřeba zachránit uneseného prince co nejdřív, jelikož Al Kharid teď nemá po smrti emíra panovníka a to může mít jen dvě řešení – přejít pod nadvládu Menaphitů, nebo je odmítnout a válčit s nimi. Obě dvě možnosti jsou nepřípustné, tak Osmanovi „náhodou“ uklouzne, že diamant, který jste s Ozanem nedávno vzali, je jen pouhý podvrh.

 

Pravý Kharid-ib je na stejném místě jako v pověsti – totiž v břiše nejtěžšího velvyslance, resp. uvnitř jeho sošky. Osman vám samozřejmě nemůže nijak pomoci, protože je mistrem špionáže a byla by to zrada.

 

Odejde a „omylem“ vás zamkne v pokladnici, předtím ale utrousí, že kdyby čirou náhodou Kharid-ib zmizel, musel by být pravděpodobný zloděj opět poslán do vyhnanství, dokud by diamant v pořádku nevrátil. Takový zloděj by se taky navíc ještě musel vrátit minimálně i s princem Alim, aby bylo vůbec možné uvažovat o odpuštění.

 

„Pravděpodobně“ se tedy budete muset stát zlodějem, přeběhněte tedy k Het scales a seberte sošku těžkého velvyslance. Nějaká dobrá duše (nebo lenivá uklízečka) vám navíc nechala do pokladnice viset lano, vyšplhejte tedy po něm nahoru a vraťte se od paláce po dříve uvázaném provazu na dům po západní straně. Odrazte se z okraje domu a proveďte skok víry do vozu se slámou.

 

Teď se potřebujete co nejdřív vytratit z Al Kharidu. Podle žádosti o výkupné budete muset jít přes poušť, proto se vydejte k Shantay pass. Shantay se zdá trochu zmatený, snaží se vás od cesty odradit, nakonec vás ale pustí a přihodí několik vaků s vodou na účet podniku.

 

Venku se vás Ozan zeptá, zda chcete pokračovat. Souhlaste a ověřte si, že Kharid-ib je skutečně uvnitř sošky. Zjistíte, že diamant má magickou moc, protože z písku vytáhne sluneční hodiny, které vám mají ukázat, kudy se vydat dál.

 

 

Takových hodin uvidíte hned několik, proto si zapamatujte, jak se obsluhují. Vždy stačí dát examine pro zjištění, ke kterému pouštnímu bohu se vztahují a nastavit gnómon hodin na jeho podobiznu (pro bezradné je podobizna i vymodelována na sloupku, navíc to dokonce postupuje čistě jen proti směru hodinových ručiček). Tyto první jsou konkrétně hodiny Heta, vyberte tedy podobiznu lidské hlavy. Ze slunečních hodin by měl začít vycházet sluneční paprsek, stačí jít směrem, který vám ukazuje, než diamant znovu začne reagovat. Tentokrát s malým překvapením.

 

Můžete se jen domýšlet, jak se někdo s combat levelem 3 stane králem banditů, no vy s nimi se všemi každopádně udělejte krátký proces. Tyto hodiny (hodiny Apmeken konkrétně) jsou rozbité. Stačí na ně ale jen použít gnómon sebraný z mrtvoly krále banditů a pak už ho jen natočit na opičí podobiznu.

 

Můžete pelášit k dalšímu podezřele vypadajícímu písku, diamant si ale nepřeje být vyměněn, touží vrátit se zpět.

 

Nachystal si na vás další past, tentokrát tekoucí písek, který se projeví ve chvíli, když vyrazíte sebrat ulomený gnómon.

 

Nic nepomůže a vy propadnete do jeskyně hluboko pod vámi. Ozan si pochroumá nohu a Kharid-ib odnese nenechavý hovnivál.

 

Gnómon slunečních hodin není k nalezení, tak zkuste proběhnout několik tunelů, diamant se vám ale nepovede najít. Po chvíli zjistíte, že Ozan na gnómonu celou dobu seděl. Vyrvěte mu ho a opravte hodiny (Crondis, hlava krokodýla). Běžte tam, kam bude svítit paprsek.

Projděte temným tunelem, nechte se osahávat Ozanem zatímco bude hledat pochodeň a nakonec vstupte do větší jeskyně.

 

Uvnitř je ohromné kvantum brouků hovniválů a jeden z nich si před sebou válí váš Kharid-ib (dokonale hermeticky uzavřený). Brouků je moc na to, abyste rozpoutali hromadný masakr (navíc stále chodí další), hledejte tedy drobné odlesky. Prý by mělo být i něco slyšet.

 

Kharid-ib nenajdete napoprvé, dostanete postupně safír, smaragd, rubín a nakonec váš diamant. Zachrání vás Leela, když vám spustí provaz. Vypovězte jí příběh (ve zkrácené a mnohem více hrdinské verzi v podání Ozana) a nastavte poslední sluneční hodiny (Scarabas, skarab). Následujte paprsek do Lví tlamy, zřícenin starého pouštního chrámu, kde už čekají únosci.

 

Lady Keli si vyžádá Kharid-ib. Diamant se vám to telepaticky snaží rozmluvit, nebude mu to ale moc platné. Buď ho Keli dáte, nebo vám ho sama vyrve telekinezí z ruky. Jakmile bude její, čeká vás zajímavé odhalení.

 

Dozvíte se, že Lady Keli je ve skutečnosti Amascut the Devourer, pouštní bohyně ničení a destrukce. Okamžitě na vás sešle písečnou bouři a zmizí věnovat se důležitějším záležitostem. Zbudou na vás její dva poskoci, Apep a Heru.

 

 

Přestože mají combat level 5, boj si skutečně užijete, jelikož váš max hit je zredukován na 50lp, ať používáte jakoukoliv zbraň (takže čím rychlejší, tím lepší).

Při boji si dávejte pozor na jejich speciální útoky, Apep kolem sebe občas začne máchat zbraní ve víru a spolehlivě vás odhodí dozadu, Heru je zase schopný vás oslepit odrazem ze svého štítu.

 

Jakmile je vyřídíte, osvoboďte prince a prohoďte pár slov s Leelou a Ozanem. Ozan se vypraví vystopovat Amascut, protože bez Kharid-ib je znovu vyhnanec. S Leelou a princem se vrátíte do paláce v Al Kharidu za Osmanem. Leela se s ním pohádá a odejde a vy dostanete odměnu.

 

 

Odměna:

250 Constitution xp

250 Agility xp

250 Thieving xp

250 xp lampa do bojového skillu

1 Quest point

Přístup do kalphití školky v poušti

 

V kalphití školce (nachází se na stejném místě jako předtím) můžete krom spousty různých bezcenných nesmyslů vymlátit z hovniválů Aten a Uraeus, výbavu Herua a Apepa.

 

S 80 Mining (boostovatelné) můžete zpět v místnosti, kam jste spadli s Ozanem skrz tekoucí písek, rozšířit puklinu v podlaze, abyste se dostali k 20.000 Mining xp (golden mining suit i mining pendant lehce zvyšují xp) a Scarabově hrobce, jež obsahuje masku Scarabase a Was (žezlo) – slušně vypadající kosmetické záležitosti.

 

S 80 Agility (boostovatelné) a questem Do No Evil můžete vyšplhat na útes na jihu Monkey colony pro získání 20.000 Agility xp, masky Apmeken a Ankhu – opět kosmetické záležitosti.