Autor článku: Hyger3
Pohádka na úvod: Bylo nebylo, v Tree Gnome Strongholdu žil Nyriki Tapio se svou ženou Mieliki. Nyriki byl lovec, náležitě hrdý a pyšný na své dovednosti, o nichž rád vyprávěl. Jeho žena, jejímž velkým koníčkem byla alchymie, se rozhodla postavit svou drahou polovičku před opravdovou výzvu - vyslat Nyrikiho na lov velkého Plutonial chinchompy, z jehož doupěte potřebovala ingredience pro své experimenty. Hrdý Nyriki nemohl odmítnout a chtěl hned vyrazit, ale byl ještě pozdržen, protože musel vyleštit podlahu a uvařit večeři. Až poté mu byl umožněn odchod.
Původně si myslel, že ulovit chinchompu bude snadné, ale jeho pýcha utrpěla další ránu, když zjistil, že sám to nedokáže. Chinchompu potřeboval uspat, aby pronikl do jeho doupěte, jenže hladový chinchompa usnout nechtěl. Nyriki brzy zvěděl, že jej stačí nakrmit můrami, kterých bylo v okolí doupěte nemálo. Pokoušel se je lovit, ale moc mu to nešlo, protože můry létaly moc vysoko. Zoufalý Nyriki se tedy prohrabal ven z doupěte a na povrchu začal bědovat nad svým osudem. Ale měl štěstí, protože poblíž potkal lidské lovce. Moc se s ním nevybavovali, rychle zhodnotili situaci a vybaveni krabičkou na můry slezli dolů do díry. K Nyrikiho velkému překvapení se jim podařilo nalovit dostatek můr, aby uspali chinchompu. Nyriki se radoval - konečně měl vše podstatné.
Slušně lovcům poděkoval a jal se odejít domů, což se ale nelíbilo lovcům. Chtěli odměnu za pomoc. Když mu hrozili, že jej poženou před soud v Seers' Village, konečně se podvolil a prozradil jim lokaci svých soukromých loveckých míst. To jim stačilo a nechali jej být. Potom se Nyriki vydal domů. Mieliki od něj převzala suroviny, usmála se na něj... A pak ho seřvala, proč už není na cestě pro další ingredience. A tak se hrdý Nyriki potácel pryč jako zpráskaný hellhound a pokud vím, jeho soužení trvá dodnes.
A teď už vážně - Big Chinchompa je novým přírůstkem mezi D&D a možností, jak získat poměrně slušné Hunter XP a také Competence points, za které si můžete koupit přístup do exkluzivních lokací, kde můžete v poklidu lovit až pět druhů kořisti bez toho, aniž byste se museli přetahovat s boty. Do této aktivity se může každý platící hráč zapojit dvakrát denně, stačí si počkat, až se Nyriki Tapio vyhrabe na povrch, a pak jít lovit. Cíl je prostý - vy a další hráči máte 20 minut na to, abyste v chinchompově doupěti různými prostředky nalovili dostatečné množství Soporith moths, které slouží ke krmení Plutonial chinchompy. Skončí-li můr v jeho chřtánu dost, chinchompa spokojeně usne a hra končí.
Hra začíná vždy v celou hodinu (pro nechápavé: např. v 8:00, 9:00 atd.), když se v tento čas Nyriki vyhrabe v blízkosti některého z mnoha míst v RuneScape, na nichž lze lovit. Není podstatné, na jakém světě se v tu dobu nacházíte, protože po vlezení do díry budete přesměrováni na samostatný world, odkud budete po konci hry opět vyhnáni.
Požadavky: Žádné nejsou, ale platí, že čím vyšší Hunter level máte, tím více XP a Competence points získáte. S levelem 1 tam opravdu nemá cenu chodit, ale od levelu 65 za jednu hru získáte přes 25k Hunter XP a okolo tisíce bodů. Můžete-li, vezměte si nějaké oblečení na snížení váhy, protože budete běhat.
Jak začít: Je zbytečné chodit za Nyrikim pěšky, ideální je nechat se přenést do Tree Gnome Strongholdu užitím Spirit Tree (např. z Grand Exchange) a doběhnout na místo jižně od Gnome Agility Course. Tam vylezte po žebříku a ocitnete se u několika portálů. Zelené zatím ignorujte a jděte k tomu žlutému. Volba Check vám prozradí, kdy a kde se Nyriki objeví (možností je celkem 11). Volbou Enter se na dané místo teleportujete. Portálem lze projít třikrát denně, a pokud nechcete hrát, můžete jej tak aspoň využít jako rychlý teleport.
Jakmile jste na místě, vyčkejte, až se Nyriki objeví na povrchu, a poté se spusťte do díry. Objevíte se v široké jeskyni, v jejímž středu si ve svém doupěti lebedí Plutonial chinchompa. Nyriki by vám měl automaticky předat krabičku na můry (pokud se tak nestane, vedle něj jich leží dostatek). Ještě než začnete lovit, vydejte se do jednoho ze čtyř rohů místnosti a tam si utrhněte kytici Protea. Uchopte ji do ruky a můžete začít.
Z této tabulky se dovíte, co můžete lovit a kolik bodů za to získáte:
Barva můry | Hunter level | Hunter XP | Competence poits |
Red | 1 | 15 | 1 |
Orange | 13 | 50 | 2 |
Yellow | 26 | 150 | 5 |
Green | 39 | 250 | 8 |
Blue | 52 | 300 | 12 |
Purple | 65 | 320 | 15 |
Grey | 78 | 400 | 18 |
Black | 91 | 450 | 21 |
Vlevo na obrazovce máte sloupec, který ukazuje procento ospalosti chinchompy, vedle poté vidíte, kolik můr a jaké typy máte ve své krabičce. Vpravo nahoře vidíte zbývající čas hry. Možnosti k chytání můr jsou tři. Stačí běhat okolo v jednom směru a chytat můry, které se náhodně objevují a náhodně mizí. Red a orange můry dávají málo bodů, takže jestli je budete chytat, to závisí na vás (a vašem Hunter levelu), ale od yellow nahoru už doporučuji lovit vše. Nezřídka se vám stane, že se před vámi objeví i můra, na jejíž chycení nemáte level.
V jeskyni se dále nachází patnáct keříků, jejichž větve se čas od času začnou otřásat, což znamená, že se z nich chystá vynořit můra. Větve jsou hlavním zdrojem můr a určitě je neopomínejte, protože poměrně často z nich získáte nejlepší možnou můru podle vašeho levelu. Můry, na něž level nemáte, z větví nedostanete.
Poslední možností je lovit můry na nektar z Protea flower. Toto není až tak častá událost a někdy se vám nemusí podařit můru chytit. Pokud ale uspějete, získáte vždy tu nejlepší možnou můru, na niž máte level. Lovit můry tímto způsobem je trochu obtížné, často se mi stává, že když se můra objeví, kliknu jinam a můra odletí.
Jakmile jste naplnili krabičku maximálním počtem patnácti můr, doběhněte ke středu jeskyně a kliknutím na něj krabičku vyprázdněte a nakrmte tak nebožáka uvnitř. Poté celý cyklus opakujte až do doby, kdy chinchompa usne, nebo vám vyprší čas. Počet získaných bodů závisí na vaší rychlosti a také na tom, jaké můry se budou objevovat. Zisk 1 111 bodů je podmínkou pro šílence, kteří baží po Completionist Cape. Toto číslo je však relativně v pohodě. Maximum bodů za jednu hru je 1 500 (tohoto jsem dosáhnul při 78 Hunter levelu), ale i potom můžete pokračovat, dokud chinchompa neusne.
Jakmile se hra chýlí ke konci, nemusíte se zaobírat vyprázdňováním krabičky - po skončení vám bude její obsah automaticky převeden na body a XP do Hunteru. Pokud odejdete ze hry předčasně a nevyprázdnili jste krabičku, můry můžete předat Mieliki v Tree Gnome Strongholdu. Jeskyni můžete opustit normálně žebříkem, ale lepší je nechat se teleportovat Nyrikim do Tree Gnome Strongholdu, kde si můžete u Mieliki rovnou vyzvednout odměnu.
Odměny: Competence points, které za aktivní účast ve hře získáváte, lze u Mieliki i Nyrikiho vyměnit za několik zajímavých věcí. Za 1 bod můžete získat 5 Hunter XP nebo květinu Protea, dále můžete nakoupit Flax, Swamp tar nebo Swamp toad. To se ale nevyplatí, hlavními odměnami jsou vstupenky na Nyrikiho soukromá loviště, do nichž se dostanete zelenými portály (pro vstup je potřeba mít minimálně jeden tiket). Pokud dosáhnete celkového počtu 20 000 Competence points, další body už nedostanete, takže je čas od času utraťte.
Název předmětu |
Cena (Competence points) |
Poznámka |
Swamp lizard quota ticket |
4 | |
Carnivorous chinchompa quota ticket |
6 | |
Pawya quota ticket | 8 | |
Polar kebbit quota ticket |
15 | |
Grenwall quota ticket |
10 | |
Protea flower | 1 |
Slouží jako fun weapon, lze získat zadarmo ve hře |
Sawmp toad | 12 | |
Flax | 2 | |
Swamp tar | 4 | |
Hunter XP | 1 |
Za 1 Competence point obdržíte 5 hunter XP |
Jakmile máte nějaké ty vstupenky a náležité lovecké vybavení (lze najít v bedně poblíž portálů), stačí projít portálem. Za každou ulovenou kořist vám zmizí jeden tiket a v případě, že už žádný nemáte, nesmíte dále lovit. Velkou výhodou je např. lov Polar kebbitů, na něž narozdíl od těch standardních potřebujete pouze Box trap, a nemusíte je pracně stopovat. A samozřejmě, na chinchompách není narváno, protože boti na tuto D&D moc nejsou. A ani do banky odtud není moc daleko, v Tree Gnome Stronghold je jich několik.
Od Hunter levelu 29 můžete jít lovit Swamp lizardy (je potřeba přístup do Morytanie).
Od levelu 63 dejte sbohem botům a lovte Carnivorous chinchompy.
Od 66 Hunter nemusíte na Pawye chodit do elfích lesů (ale přístup do nich mít musíte, takže quest Regicide je nezbytný).
Konec stopování Polar kebbitů, od levelu 70 je chytejte užitím Box traps.
A Grenwallové se na vás těší od levelu 77 (progres v Regicide nutný).
FIN... A dobrý lov!